Hotelový pokoj & koupelna – aby se hosté rádi vraceli

Ve chvíli, kdy se host ubytuje v hotelu, stává se pokoj s koupelnou na chvíli jeho domovem. Vše by tedy mělo směřovat k tomu, aby se tak skutečně cítil. Nejde jen o čistotu, pohodlnou postel s příjemnými lůžkovinami a kosmetické přípravky v koupelně. Pocit komfortu a pohodlí ovlivňuje také vhodné zařízení pokoje i koupelny a jeho praktické rozmístění.

První dojem je mocná a také dvousečná zbraň. Jakmile host vstoupí do pokoje, udělá si o něm obrázek během chvíle, kterou mu trvá přejet místnost očima a uvědomit si, jestli mu pokoj voní nebo ne. A tento dojem se pak s dalšími detaily buďto zlepšuje, nebo zhoršuje. Dnes jsou si lidé vcelku dobře vědomi hodnoty svých peněz, a proto očekávají kvalitu tam, kde za ni zaplatili. Hotelový pokoj a koupelna by měly samozřejmě dostát odpovídajícím estetických nárokům v kombinaci s praktičností. Dále je potřeba dbát na odolnost materiálů, možnosti jejich údržby a v koupelně navíc na zařízení, která umí šetřit vodu a hygienické přípravky. To často vyžaduje kompromisy. Co lze udělat pro to, aby hosté odcházeli s pocitem, že by v takovém pokoji klidně bydleli a koupelnu by rádi měli u sebe doma?

Ďábel se skrývá v detailech

Co se stane, když host vejde do místnosti? V drtivé většině najde místo, kam odložit tašku, podívá se, jaký je výhled z okna, a jde zkontrolovat koupelnu. Když už tam je, velmi často si umyje ruce nebo si opláchne obličej. V tu chvíli může nastat jeden z prvních zádrhelů. Kam se poděly ručníky? Stále je totiž poměrně běžnou praxí, že ručníky jsou připravené na posteli, kde z logiky věci nemají své místo. Pak buď host musí přes celý pokoj pro ručník a z rukou mu kape voda, nebo se utře do něčeho, co k tomu není vůbec určené. Naopak ručník přehozený přes žebříkový radiátor, zvláště v zimních měsících, pokud je příjemně prohřátý, vzbudí podstatně lepší dojem. Mnoho lidí to ani vědomě nezaznamená, ale podvědomě to vnímá. Podobně je to také s poličkami, skříňkami a odkládacími plochami v koupelně. Ta může být sebevíc designová nebo obkládaná mramorem a zlatem, ale pokud je jediné místo, kam se dá odložit kosmetická nebo hygienická taštička, na mokrém umyvadle, znamená to pro hotel minusové body. Správně vybavená koupelna by měla mít dostatek odkládacích ploch rozmístěných tak, aby měl host vždy všechno po ruce a zároveň se dal prostor prakticky uklízet. Stačí polička u umyvadla na zubní pastu, kartáček a make-up, další u vany nebo sprchového koutu na šampon, kondicionér a mýdlo a někde na půli cesty prostor na necesér. Opět se sice nejedná o fatální prohřešek, ale chybějící odkládací plocha na dojmu příliš nepřidá.

S tím je spojený další nešvar. Mnoho lidí počítá s tím, že v hotelové koupelně pro něj bude připravené mýdlo, šampon a sprchový gel. Jednotlivě zabalené kusy, sáčky nebo polštářky jsou nepraktické hned z několika důvodů. Každý už někdy zažil situaci, v níž se mokrýma rukama snažil otevřít zatavený sáček se šamponem, a je to jedině k vzteku. Dobře nepůsobí ani vybalená kostička mýdla, která buď klouže po mokrém kraji umyvadla, nebo naopak uschne a přilepí se na něj. V tomto ohledu jsou ideální volbou zásobníky s dávkovači. Jedná se o nejvíce hygienickou, ekonomickou, ekologickou a často i estetickou variantu. Mnoho dodavatelů hygienických přípravků navíc zásobníky a dávkovače pronajímá, takže odpadají finanční starosti s počáteční investicí. Nevýhodou někdy může být, že zápůjčku dodavatelé mohou podmínit povinným odběrem svých prostředků, které často bývají dražší nebo se musejí odebírat v určitém množství. Otázka, zda dávkovače koupit nebo pronajmout, je na úvaze každého provozovatele nebo manažera. Pořízení dávkovačů jako takové je ale bez diskuse. U dávkovačů je také na zvážení, zda mají být dotykové nebo bezdotykové a plněné tekutým mýdlem nebo pěnou. Obecně platí, že bezdotykové dávkovače a dávkovače na pěnu jsou nejdražší. Pěna má ovšem tu výhodu, že se jí na jednu dávku spotřebuje zhruba 0,5 ml, zatímco u tekutého mýdla je to čtyřikrát až pětkrát tolik.

Výsledný dojem také utvářejí materiály, ze kterých jsou ručníky, osušky, župany a další textil, který by měl být především měkký, hebký a příjemný. Důležité rovněž je, aby byly vysoce savé, odolné a barevně stálé i při opakovaném použití. Gramáž ručníku by měla být minimálně 350 g/m2. Viktor Novák ze společnosti VEBA HT dodává, že: „Textil pomáhá dotvářet tu pravou atmosféru a zároveň umocňuje hostův zážitek z pobytu. Hotelový textil proto musí mít vysokou estetickou úroveň a přitom zajistit hostům ten nejlepší komfort. Z provozního hlediska také musí splňovat požadavky na snadnou, cenově nenáročnou údržbu a dlouhou životnost.“ To samozřejmě platí pro jakýkoli hotelový textil.

02J24345_1

Spát jako v bavlnce 

Dalším klíčovým faktorem, který se významně podílí na celkové spokojenosti hosta, je kvalita spánku. Třemi slovy: správný výběr postele. Některé průzkumy uvádějí, že až dvě třetiny hostů hodnotí kvalitu hotelu právě podle kvality postele a matrace. Design se v tomto ohledu proměňuje s dobou a vkusem, ale velká revoluce se odehrála v oblasti matrací. Za poslední roky z trhu díky nízké poptávce téměř zmizely pružinové matrace. Provozovatelé hotelů si dobře uvědomují, že matrace je dlouhodobá investice a jednoznačně se přiklánějí ke kvalitní matraci s dlouhou životností a vysokou nosností. Ve velkém měřítku se prosazují vzdušné pěnové matrace s anatomickými a ortopedickými vlastnostmi, které jsou samozřejmě antialergenní a antibakteriální. Neodmyslitelnou součástí matrace jsou pak matracové chrániče. Ty matraci chrání, dají se snadno sundat a vyprat, díky čemuž zásadním způsobem prodlužují životnost postele.

Komfortní spánek nezávisí jen na vhodně vybrané posteli a matraci, ale také na ložním prádlu. To by mělo být jak kvalitní a příjemné na dotek, tak konvenovat se stylem a vybavením pokoje. Jak toho docílit, vysvětluje Viktor Novák. „Ve VEBĚ jsme všechny požadavky na atraktivní design, prémiovou kvalitu a výborné užitné vlastnosti zakomponovali do našeho hotelového programu. Vyvinuli jsme výrobky s upravenými výrobkovými konstrukcemi i konfekčním zpracováním tak, aby uspěly i v náročných podmínkách průmyslových prádelen. Můžeme tak garantovat stabilní prémiovou kvalitu našich výrobků i po mnohonásobném průmyslovém praní, a to minimálně 200 pracích cyklů.“ Fakt, že propojení estetiky a funkčnosti není samozřejmost, dokládá tím, že společnost VEBA má vlastní vývojové a návrhářské týmy. Vývojáři a návrháři pravidelně navštěvují mezinárodní výstavy a veletrhy, kde se inspirují aktuálními světovými trendy. „Naposledy jsme byli na mezinárodním veletrhu Heimtextil 2019 ve Frankfurtu,“ upřesňuje marketingový specialista společnosti VEBA HT.

Čtěte dále v novém Svet H&G únor-březen 2019