Základem je postel s kvalitní matrací

 Co nesmí chybět v žádném hotelu, je postel. Ať už má host požadavky na vybavení pokoje jakékoli, to hlavní, co od něho očekává, je, že se v něm dobře vyspí. Dobrý spánek, při kterém si host odpočine, je tak základním produktem hotelové branže. Vždyť více než třetinu svého pobytu stráví právě v posteli. I proto patří otázka „Spalo se vám dobře?“ nejenom k těm nejčastěji kladeným ve světě, ale v konečném důsledku rozhoduje o úspěšnosti ubytovacího zařízení. Jak ukazují statistiky, je dobrý spánek alfou a omegou pro osm z deseti lidí.

Samozřejmou součástí dobré postele je matrace a její výběr je tak jednou z nejzásadnějších záležitostí při vybavování hotelového pokoje. Každý zkušený hotelový manažer by měl věnovat výběru a testování matrace, potažmo kompletní postele, odpovídající energii. Že je to klíč k úspěchu, potvrzuje i skutečnost, že v některých případech se velké hotelové řetězce podílejí i na vývoji matrací a zavazují výrobce matrací k naprosté exkluzivitě. Například matraci z hotelů řetězce Hilton nenajdete v žádném jiném hotelu. Velmi často se také můžete setkat např. s matracemi King Koil či Serta, které jsou zařazeny přímo do hotelového merchandisingu.

Jedinečnost i univerzalita

Hotelová matrace by měla svou tuhostí i nosností vyhovovat všem váhovým kategoriím klientů a zároveň být kosmopolitní. Napříč kontinenty jsou různě nastavené spánkové zvyklosti, a zatímco Evropané upřednostňují tvrdší matrace, v Americe je trendem měkká, velmi pružná matrace, asijští hosté naopak budou nejspokojenější na skutečně tvrdé matraci. Tyto a další zvláštnosti je určitě nutné při výběru hotelové matrace zohlednit a rozhodně se poradit s odborníky, ideálně volit značku s mnohaletými zkušenostmi a bohatými referencemi celosvětově známých projektů.

Čtěte dále ve Svět Horeca říjen-listopad 2018