Ambiente 2023: Trends 23+ a hlavní témata HoReCa Academy
Od 3. do 7. února 2023 představí nadcházející Ambiente – přední světový veletrh spotřebního zboží – trendy zítřka více než 1 770 vystavovatelů v 11 halách. Zároveň se můžeme těšit na pestrý a mezinárodní přednáškový program HoReCa Academy. Segment pohostinství byl vždy vzrušujícím, rychle se rozvíjejícím a pulzujícím oborem podnikání. Pouze ten, kdo zůstává trvale v obraze, může být dlouhodobě úspěšný.
„Ambiente je opět místem celosvětového setkání gastronomického průmyslu. Proto nás velmi těší, že v roce 2023 budeme mít v hale 11.0 opět soustředěnou nabídku Hospitality – a to dokonce s výrazným nárůstem oproti minulé akci. Hala 11.0 je již nyní plně obsazena. Zejména současná doba ukazuje, že odvětví HoReCa – the new hospitality – roste. Kromě tématu Front of House zde máme také vystavovatele s tématem Out of House, o které je v souvislosti s pandemií velký zájem. Také HoReCa Academy letos opět nabídne spoustu poznatků – od inovativních konceptů a osvědčených postupů z celého světa, přes příležitosti, které přináší digitalizace, až po aktuální trendy v gastronomii.“ říká ředitel Ambiente Dining, Thomas Kastl.
Ambiente Trends 23+
Studio bora.herke.palmisano, jež dlouhodobě trendy pro společnost Messe Frankfurt sleduje, vybírá relevantní trendy v sektoru spotřebního zboží a na základě zvolených témat navrhuje vystavovatelům na veletrhu Ambiente 2023 vhodné produkty.
Trend unknown beauty_strange + gracious se identifikuje jako intenzivní, extravagantní barvy v kombinaci s půvabnými a jemnými nuancemi. Rozhodující roli zde hraje touha po nových, překvapivých zážitcích. Zaměřuje se na fascinující barevná schémata a nečekaná estetická řešení. Situační vzory, okolní odrazy a hra světla a stínu vytvářejí pozoruhodné vizuální efekty. Od extravagantních po bizarní, vždy mimořádný a zvláštním způsobem okouzlující. Barevná paleta se zaměřuje především na jemné přírodní tóny.
Další trend calming nature_careful + pleasant znamená vitalitu a blízkost k přírodě. Přírodní tvary, jemné barvy a šetrné využívání zdrojů. Důležitým aspektem je také vztah člověka a přírody. Chladnější barvy zahrnují odstíny ze světa rostlin, zatímco neutrální barvy jsou inspirovány kameny i kovy. Teplejší barvy spoléhají na mechovou zeleň, škálu hliněných barev nebo odstíny růžové. Důležitým zdrojem inspirace jsou životní cykly materiálů. Nová řešení nabízejí například odpadní materiály, které se stávají novými surovinami.
Ikony designu a jejich tady a teď. Poslední trend lasting ideas_passionate + evocative shrnuje myšlenky výjimečných ikon designu do živého tématu, které hledá řešení tady a teď. Jde o reinterpretaci známých konceptů a jejich následné přepracování, aby s intenzitou reagovaly na nové potřeby. Základem designového výrazu je barevná paleta s chladnými petrolejovými barvami či dominantní hřejivou oranžovo-červenou s odstíny fialové a žluté. Je jednoznačná celková koncepce, díky čemuž lze použít různé materiály, ohebné i pevné, z přírodních i z recyklovaných zdrojů. Trend ukazuje, že nejen bytové vybavení, ale i další funkční výrobky je možné používat obzvláště flexibilně.
Horeca Academy
Odvětví HoReCa – the new hospitality – je založeno na neustálých změnách. Flexibilita je k tomu stálým předpokladem. Dopady pandemie Covid 19 inspirovaly mnoho spontánních změn strategie a praktických inovací. Otázkami typu „Jaký aktuální vývoj hýbe pohostinstvím? Jak dostat hosty zpět do provozoven?“ nebo „Jaké jsou aktuální trendy v pohostinství?“ se bude zabývat HoReCa Academy na fraknfurtském výstavišti v hale 11.0.
Více informací naleznete ZDE
Foto: Messe Frankfurt