Češi začali u grilování experimentovat s masem

Spread the love

Grilovací sezona je v plném proudu, Češi experimentují s netradičními druhy masa a stali se i přeborníky ve spotřebě tatarské omáčky. Ročně jí zkonzumují přes devět tun, což je třikrát více než na Slovensku. Mezi oblíbené pokrmy patří rovněž zelenina a grilované sýry, zájem je také o bezlepkové uzeniny.

Roste zájem o jehněčí a čerstvé ryby

„Češi už nejsou tolik konzervativní a nebojí se experimentovat. Svědčí o tom rostoucí spotřeba jehněčího a telecího masa, zatímco dříve lidé preferovali klasické špekáčky a kuřecí maso. Velkou oblibu nově zaznamenáváme u čerstvých ryb vhodných ke grilování, jde například o tuňáka, mořského vlka nebo okouna nilského,“ říká mluvčí Globusu Pavla Hobíková a dodává: „Část našich zákazníků tvoří i lidé s různými dietami, proto také již několik let nabízíme i přes 120 druhů atestovaných bezlepkových uzenin, mimo jiné i těch, které se hodí ke grilování.“

V kurzu jsou exotické omáčky a majonéza

Mnoho lidí hledá ke grilovanému  masu netradiční exotické omáčky, oblíbené jsou rovněž dressingy na jogurtové bázi. Populární je také majonéza, dle údajů společnosti Nielsen jí Češi spotřebují za rok přes 9,4 tuny, zatímco na Slovensku 3,2 tuny. „Pokud zůstanete u doporučené porce majonézy denně, což je asi jedna polévková lžíce, nemusíte se bát zvýšeného kalorického příjmu. Navíc rostlinné oleje obsažené v majonéze umožňují tělu vstřebat vitaminy rozpustné v tucích (A, D a K), které jsou pro tělo esenciální,“ říká nezávislý konzultant technologie potravin Jiří Brát.

Průzkum ukázal, jaké jsou preference Čechů při grilování

Většina lidí nejčastěji griluje maso ve společnosti rodiny (76%), naopak pracovní grilování s kolegy příliš oblíbené není, věnují se mu pouhá 4 procenta respondentů. Téměř polovina Čechů utratí za jedno grilování 200 – 500 korun. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu, který zrealizoval server AkcniCeny.cz.

„Více jak polovina spotřebitelů vyhledává před grilování slevy a zboží podle akčních letáků. Nejčastěji v akci nakupují maso, klobásy a uzeniny. Velmi důležitým kritériem pro výběr potravin na gril je ale poměr mezi kvalitou a cenou. Primárně podle ceny nakupuje pouze 10 procent spotřebitelů,“ informuje manažerka serveru Zuzana Štěpánková.

V šetření 67 procent respondentů dále uvedlo, že nejčastěji grilují maso, druhé místo obsadila zelenina, pětina lidí preferuje u grilování plísňové sýry. „Mezi našimi zákazníky jsou stále populárnější camemberty na gril. Pro letošní sezónu proto přicházíme s pikantní novinkou z tohoto sortimentu,“ doplnila na závěr Zuzana Vodičková, brand manažerka značky Président ze společnosti Lactalis.

 aaa Globus_Jehneci kostky na gril