Česká minerální voda Krondorf nemá v Evropě obdoby

Nápojový trh s minerálními vodami je v současné době přesycen. Spotřebitel má mnohdy problém vyznat se v dílčích značkách a jejich kvalitách. Abyste byli schopni uvést na trh horeca nový produkt, musíte přijít s něčím výjimečným. Společnosti Krondorf se to povedlo. Před dvěma lety představili stejnojmennou minerální vodu, která nemá konkurenci v celé Evropě! O kvalitách této minerálky jsme hovořili s Jaroslavem Barvířem, spolumajitelem firmy Krondorf.

Jste výrobci minerální vody značky Krondorf, která svým složením nemá v Evropě obdoby.  V čem spočívá její unikátnost?

Voda Krondorf pochází z České republiky z oblasti Doupovských hor. Krondorf je unikátní z pohledu zachování původního, sopečného oxidu uhličitého ve vodě. Při šetrném stáčení vody nedochází totiž k úniku původního plynu. Česká legislativa má pro to název – přírodní minerální voda přirozeně sycená a Krondorf je jediným představitelem této kategorie vod u nás. Existují sice prameny, které jsou v původním stavu proplyněné, ale než se dostanou do lahve, kvůli technologii zpracování vody o původní plyn přicházejí a musí se před  plněním do lahví znovu sytit technickým plynem.

Krondorf je bohatý na minerální látky. Jejich vzájemný poměr stanovuje výslednou nezaměnitelnou a charakteristickou chuť. Someliéři s nadšením naši vodu doporučují k pokrmům, ale i k samotnému osvěžení a uhašení žízně.

Porovnali jsme také naši vodu Krondorf s ostatními vodami v Evropě z hlediska obsahu kyseliny orthokremičité, což je vstřebatelná forma křemíku pro lidský organismus. Zjistili jsme, že Krondorf je na křemík 42 mg/l nejbohatší – takže můžeme uvádět – obsahuje zdroj křemíku. Nikde jinde v Evropě nenajdete vodu, která by obsahovala původní oxid uhličitý a zároveň tak vysoké množství křemíku.

V neposlední řadě vodu stáčíme jen na základě objednávky pro konkrétního zákazníka manufakturním způsobem. Vysoký podíl ruční práce podtrhuje exkluzivitu, ale zároveň limituje produktivitu. Krondorf je luxusní minerální voda – výrazné chuti a zároveň vyšší ceny než ostatní průmyslově stáčené vody.

Studie FN Motol prokázala, že vaše minerální voda je významným zdrojem křemíku – vstřebatelným, a tudíž přínosným pro lidský organismus. Kde je možné minerálku zakoupit?

Díky kvalitám naší vody se nabízí možnost distribuce více směry, ale my jsme se rozhodli výhradně zaměřit na gastronomii. Nechceme prodávat potravinové doplňky, ale gurmetské zážitky. Naši minerálku lze zakoupit ve vybraných restauracích.

Mezi vaše odběratele patří zážitkové restaurace, kterým záleží na kvalitě nabízených pokrmů a nápojů. Poskytujete partnerům návod, jak minerální vodu hostům doporučit a servírovat?

Vzhledem k tomu, že se jedná o luxusní zboží, tak ne každá restaurace umí naši vodu nabídnout a prodat. Z tohoto důvodu si odběratele pečlivě vybíráme. Je v našem zájmu, aby naše produkty měly v restauraci dobrou vizibilitu, proto než obsluhující personál vodu nabídne hostům, projde školením.

Během školení se zaměřujeme na obecné zbožíznalství o vodě, benefity Krondorfu, skladování a servírování. Informace o vodě v našem jsou pro ně bohužel hodně nové, ale zároveň přínosné pro praxi servisu. Dále ve spolupráci se someliérem panem Milanem Krejčím připravujeme tzv. den s Krondorfem, kdy partnery vezeme přímo do plnírny, kde jim ukážeme proces čerpání vody ze zdroje a ruční stáčení. Servis musí znát dobře náš produkt, a proto se osvětě věnujeme v maximální míře.

ENOTHECA_SIE_2042

Voda Krondorf je ručně stáčena a distribuována v designové, skleněné 1l láhvi. Do jaké míry obal ovlivňuje nákupní cenu pro restaurace?

Máme malou manufakturu. Vzhledem k tomu, že lahev je vratná, je potřeba věnovat hodně času mytí a prohlížení skla před návratem do oběhu. Za den umí tři lidé naplnit a připravit k expedici maximálně tisíc lahví. Rychlost stáčení a ruční podíl práce ovlivňují naši produktivitu a ve finále cenu produktu. Lahev Krondorfu si můžete v restauraci objednat od 110 do 200 korun. Na druhou stranu je nutno podotknout, že stáčíme do litrové lahve, takže když přepočítáte její ceny na 1 dcl, nejsme o moc dražší než ostatní vody.

Restauracím nabízíte participaci na značce Krondorf, a to ve formě loga jejich restaurace na jednotlivých lahvích. Jaké jsou podmínky pro tuto marketingovou podporu?

Zpočátku jsme dělali logo zdarma pro každou restauraci, kterou jsme získali. Dnes je vlastní logo gastronomické provozovny již zpoplatněno. Je to investice do jednicového materiálu, kterou při ukončení spolupráce musíme odepsat, ale hlavně neuvěřitelný nápor na logistiku. V současnosti máme přes 250 různých typů samolepek. Do budoucna budeme uvedení loga na etiketě nabízet pouze pravidelným odběratelům od určité výše jednorázového odběru.

Čtěte dále ve Svět H&G zaří-říjen 2018