Cestovní ruch pro rok 2023 – hlavní trendy
Společnost American Express Travel® zveřejnila svou Zprávu o globálních trendech v cestovním ruchu pro rok 2023, která upozorňuje na čtyři globální trendy inspirující k tomu, aby lidé v letošním roce cestovali.
• Rozmach „set-jettingu“: Populární filmy, televizní pořady a sociální média jsou pro lidi inspirací k tomu, aby se vydávali na místa, která znají z obrazovky, jako jsou Itálie, Paříž, Yellowstone a Londýn.
• Lahodné destinace: Lidé si vybírají příští destinaci podle toho, jak se budou stravovat, od špičkových restaurací přes místní oblíbené restaurace až po kurzy vaření.
• Vlna wellness: Ozdravné dovolené jsou na vzestupu, jelikož cestovatelé upřednostňují péči o sebe sama a své duševní a fyzické zdraví.
• Cestování mimo vyšlapané cesty: Cestovatelé chtějí při své návštěvě objevovat skryté skvosty a podpořit místní komunitu.
Zpráva vycházející z údajů z průzkumu mezi cestovateli ze Spojených států, Austrálie, Kanady, Mexika, Japonska, Indie a Spojeného království zjistila, že více než polovina (52 %) respondentů uvádí, že letos plánuje podniknout více cest než loni, a 50 % respondentů plánuje v roce 2023 utratit za cestování více peněz než v roce 2022. 84 % dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů by si raději dopřálo vysněnou dovolenou než nákup nového luxusního zboží a 79 % souhlasí s tím, že cestování je důležitou prioritou jejich rozpočtu.
„Dovolená je vzácná a cestovatelé dávají přednost individualizovaným itinerářům sestaveným podle jejich vášní, od plánování celé dovolené kvůli jediné rezervaci večeře až po pořízení dokonalého videa na TikTok,“ říká Audrey Hendley, prezidentka společnosti American Express Travel. „Ať už je inspirací cokoli, poradci společnosti American Express Travel mají odbornou způsobilost, jež pomáhá všem typům cestovatelů naplánovat všechny typy cest.“
Mezi hlavní poznatky ze zprávy společnosti American Express Travel o globálních trendech v cestovním ruchu v roce 2023 patří:
• Populární kultura a sociální média ovlivňují rozmach „set-jettingu“, a to zejména mezi mladými cestovateli.
° 75 % respondentů souhlasí s tím, že je sociální média inspirovala k cestě do konkrétní destinace
° 70 % dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů souhlasí s tím, že je k návštěvě určité destinace inspirovalo, když ji viděli v televizním pořadu, ve zpravodajství nebo ve filmu
° 46 % dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů uvedlo, že je k cestě do určité destinace inspiroval Instagram
• Jídlo má velký vliv na to, kam lidé cestují, od návštěvy špičkových restaurací a místních oblíbených podniků až po kurzy vaření
° 81 % respondentů souhlasí s tím, že při cestování se nejvíce těší na to, že vyzkoušejí místní jídlo a kuchyni
° 66 % dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů souhlasí s tím, že většinu inspirace k ochutnávkám jídla na cestách získávají ze sociálních médií
° Téměř polovina (47 %) dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů souhlasí s tím, že si naplánovali celou cestu z důvodu návštěvy konkrétní restaurace
• Upřednostňování péče o sebe sama vede k nárůstu počtu ozdravných dovolených.
° 73 % respondentů plánuje letos dovolenou, aby zlepšili své duševní, fyzické a emoční zdraví
° 60 % dotázaných příslušníků generace Z a mileniálů tvrdí, že se snaží rezervovat si hotely, které nabízejí lázeňské a wellness služby
• Cestovatelé chtějí objevovat skryté skvosty a podpořit místní komunity, které navštíví.
° 85 % respondentů hodlá navštívit místo, kde mohou skutečně poznat místní kulturu.
° 78 % respondentů má v roce 2023 zájem o dovolenou, která podporuje místní komunity
Foto: American Express Travel®