Jak provozovat hotel moderního střihu

Spread the love

Podprahová hudba, vůně lákající do restaurace, chytré telefony místo recepční, takto vypadá moderní hotel

Není neobvyklé, že si hosté objednávají menu prostřednictvím svého telefonu, díky němu také na dálku regulují klimatizaci ve svém pokoji. Před restaurací navíc hoteliéři nechávají vypouštět líbivou vůni pokrmů, kvůli které hosté dostanou chuť na jídlo. Vychytávek moderní hotelu je spousta. Podívejte se na ideální moderní hotel a jeho vymoženosti.

Hoteloví hosté hodnotí služby ubytovacích zařízení podle mnoha kritérií, avšak některé jsou viditelné a slyšitelné hned při příchodu. Mezi podprahové kritéria patří mimo jiných ozvučení, tedy příjemná hudba v poloze výběru hudebního proudu, tak jeho hlasitosti.

Trendovým smyslovým marketingem se podle webového portálu zabývajícím se hotelovým marketingem mip-s.cz v poslední době stal i marketing vůní, který působí na ovlivnění pocitů a emocí. Klienti, kteří jsou povzbuzeni příjemnou vůní, mívají velmi často nevysvětlitelné iracionální myšlení v procesu rozhodování, jakoby by jejich rozum byl řízen výhradně pocitem. Na procesu zákaznického ovlivnění vůní je založen tzv. scent marketing (čichový marketing), který se stává součástí mnoha marketingových strategií v nejrůznějších komunikačních kanálech. Hotelové prostředí je ideálním místem pro aplikaci marketingu vůní. Příjemně provoněné vstupní prostory s podmaňující zvukovou kulisou, doplněné vstřícným a profesionálním jednáním recepčních, portýrů a pracovníků concierge, je oázou pro příchozí hotelové hosty.

Slavnostně vyzdobený pokoj pro novomanžele s okvětními lístky na posteli, provoněná koupelna nebo sauna s příměsí esencí a voňavých svíček, voňavý koupelnový textil, uvolňování vonných esencí na toaletách nebo v klimatizaci, to jsou základy hotelového scent marketingu.

Připravte se na hosta

Slovem roku 2014 je individualizace. Vědí to i v luxusním hotelu Regent Beverly Wilshire v Los Angeles. Zvláštností servisu, který patří k tomuto apartmánu je to, že vše, co host považuje za oblíbené, je připraveno před jeho příjezdem. Když přijede někdo, kdo má rád levandule, bude pokoj ozdobený a provoněný levandulemi. Pokud by měl přijet král nějaké země, bude mít na satelitu nastavené všechny oblíbené programy jeho království. Cena nejdražšího pokoje za jedno přespání činí přes 130 tisíc korun.

Nesmí se to ale přehánět. Třeba Plaza Hotel v New Yorku už osobní přístup vyšponoval tak vysoko, že prezidentský apartmán má svoji vlastní sekretářku nebo sluhu, který vlastní svoji kancelář. Cena pokoje činí v přepočtu na českou měnu přes 270 tisíc korun za noc.