Jde hlavně o on-line marketing a hard skills

Obrovské nároky na kvalitu služeb, které vychází z tlaku veřejnosti a médií, nutí provozovatele restauračních zařízení investovat do vzdělávání zaměstnanců potažmo do konzultačních služeb.

Kdo nezná své soupeře na trhu, jako by předem ohlásil prohru. Do popředí zájmu se v Evropě dostává pojem competitive intelligence (CI), který v sobě skrývá řadu metod, jak sledovat, co se děje kolem naší firmy, jak prověřovat solidnost dodavatelů, nebo jaké trendy právě ovládají samotný trh.

CI se v základu děje ve firmě ve dvou rovinách. Buď je ve formě několikadenního školení, ve kterém zaměstnanci navnímají, jak využívat informační zdroje pro monitoring již zmíněných tržních elementů, nebo se najímá externí konzultanty, který vedoucím pracovníků či majitelům provozu předává přehledný a komplexní report o dění a navrhuje kroky ke zlepšení ekonomického výkonu.

Vedle analýzy externího prostředí jsou rovněž důležitá školení týkající se efektivního řízení provozu. Například Makro ČR nabízí ve svých hard skills seminářích kupříkladu zasvěcený pohled na standardizované postupy v kuchyni, návody na zlevnění běhu podniku s důrazem na zachování úrovně kvality.

On-line marketing

Každý dobrý restaurační podnik se dnes prezentuje kvalitní webovou prezentací s propojením na různé formy sociálních médií. Především se jedná o platformu Facebooku a Google+. Ačkoli jsou tyto dva termíny skloňované v mnoha pádech napříč společností, koncepce prezentace a jejich využívání coby komunikačního kanálu už zase tak jednoduchá a jasná není. Formy jednodenních školení seznamují především s vedením kampaní, nástroji pro efektivní správu profilů na Facebooku či Google+ a prozákaznickou strategií. Vedle sociálních médií je potom zcela zásadním elementem úspěchu správné vedení reklamních kampaní v rámci vyhledávacích systémů jako Google či Seznam. Dalo by se říci, že jejich plánování spadá do úrovně nejnižší náročnosti, nicméně špatně vedená kampaň na základě nevhodně zvolených klíčových slov vede k finančním ztrátám a prakticky nulovému užitku.

Poměrně širokou škálu školení v oblasti internetového marketingu nabízí společnost H1.cz. Základní nabídky se týká témat jako PPC kampaně, Google Analytics, SEO a tvorby úspěšné reklamy obecně.

Patenty odhalí technologické novinky pro restaurace

Přemýšleli jste, kde brát informace o technologických novinkách týkající se gastronomických provozů? Odpověď je velmi jednoduchá. V patentových dokumentech. Provádět patentové rešerše ve specializovaných databázích dnes vyžaduje sice určitou míru znalostí týkající se tvorby takzvané dotazovací syntaxe, nicméně následná zjištění vás posunou do zcela odlišné dimenze znalostí.

A proč?

Na tuto a další otázky naleznete odpovědi v aktuálním vydání – Svět H&G, únor 2014