Jíst stylově – jak důležitý je design v restauraci

Hosté při návštěvě restaurace očekávají promyšlený koncept prostoru a odpovídající food design. Vyplývá to z aktuálního průzkumu online rezervačního portálu Bookatable by Michelin, kterého se zúčastnilo víc jak 1 800 návštěvníků restaurací v německy hovořících zemích. 80 % návštěvníků restaurací klade velký důraz na interiér a vybavení. Pro 29 % respondentů je vzhled restaurace důležitý, protože je to její vizitka a pro 52 % je dokonce velmi důležitý promyšlený koncept prostoru. Jen pro 18 % respondentů není interiér a uspořádání prostoru nijak zvlášť významné. Pro 1 % respondentů to dokonce není vůbec důležité, pokud je jídlo chutné.

Na otázku, jaký styl zařízení se hostům zvlášť líbí, se většina respondentů shodla: 80 % dává přednost přírodním materiálům jako je dřevo, sklo a kámen. 31 % respondentů vyznává vkusný a luxusní styl, to znamená hodně skla, stříbra a bílé ubrusy na stolech. Stejně tolika respondentům se líbí industriální design interiéru. 26 % účastníků ankety dává přednost modernímu skandinávskému designu. Mezi další oblíbené styly se umístil vintage styl (25 %) a shabby chic (18 %). Kromě toho se někteří účastníci průzkumu shodují, že vybavení prostoru by nemělo působit příliš chladně a mělo by harmonizovat s konceptem stravování.

Co se týká nábytku, jakému dávají hosté přednost, pro 52 % respondentů není důležitý designový nábytek, i když jej považují za krásný a atraktivní. 14 % respondentů naopak považuje designový nábytek za důležitý, protože dodává restauraci individuální ráz a vypadá zajímavě. Dobré třetině respondentů je to jedno, hlavně, aby se mohli pohodlně usadit.

 

Hotel-Restaurants: (K)ein Thema für Außerhaus-Gäste? Weiterer Text über ots und www.presseportal.de/nr/105547 / Die Verwendung dieses Bildes ist für redaktionelle Zwecke honorarfrei. Veröffentlichung bitte unter Quellenangabe: "obs/Bookatable GmbH & Co.KG/Paul Winch-Furness"
Umění na talíři

Většina respondentů klade velký důraz na profesionální servírování jídel v restauraci. Pro 37 % je obzvlášť důležité, aby pokrm byl pěkně naaranžovaný, protože oči jí také a vizuální dojem tomu musí odpovídat. Jedna třetina považuje food design za umění a rádi obdivují, co kuchaři dokáží vykouzlit na talíři. 30 % účastníků ankety postačuje, když je jídlo na talíři vkusně naaranžováno. Pouhá 2 % respondentů považují food design za zbytečný, s kterým se dělají zbytečné cavyky.

Otevřené kuchyně a sdílené komunitní stoly

Otevřené tzv. show kuchyně se stále více integrují do interiéru restaurací. 43 % dotázaných hostů považuje tento prvek za zajímavý, protože mohou přímo sledovat přípravu pokrmů. 16 % naopak otevřenou kuchyni v restauraci neoceňuje, protože se tam mísí různě vůně připravovaných jídel. Na tzv. komunitní stoly, to znamená dlouhé stoly, kde sedí bok po boku hosté vůči sobě cizí, se 51 % hostů dívá spíše kriticky, protože dávají přednost určité vzdálenosti mezi sousedními stoly, aby se vzájemně nerušili při soukromých hovorech. Naopak pro 30 % návštěvníků restaurace je tento koncept zajímavý a tento způsob sezení v pořádku, pokud mají alespoň trochu odstup od sousedů. Na pivních slavnostech Oktoberfest je např. pro 13 % respondentů takový společný stůl v naprostém pořádku.

Portál Bookatable by Michelin pomáhá restauracím a hostům nalézt to, co potřebují.
Ať už prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu s interaktivní mapou si hosté mohou najít správnou restauraci, seřazenou podle města, stylu kuchyně, popularity nebo cenové úrovně. Při výběru pomáhají i další důležité informace, jako jsou otevírací doby, jídelní lístky, fotky atraktivních jídel a interiérů a autentické recenze od ostatních uživatelů. Vedle svého hlavního sídla v Londýně má společnost Bookatable by Michelin také zastoupení v Hamburku a ve Stockholmu. Je partnerem více než 20 000 restauracím ve více než 40 zemích, a zprostředkovává návštěvy více než tři milionů hostů měsíčně.