Kdo chce být trendy, potřebuje koncept: Wellness do každého hotelu!

Spread the love

Wellness se stalo v oblasti hotelnictví téměř magickým pojmem. Hotel, který nemá wellness centrum, jako by v dnešní době ani nebyl. Ale pozor – skutečný wellness hotel, hodný toho jména, by měl být víc, než jen normální hotel, který rozšířil svou nabídku služeb i o nějaké ty služby typu sauna či vířivka. Skutečný wellness hotel musí mít koncept wellness zapracovaný od počátku do samotného projektu výstavby. Host by se totiž ve wellness hotelu neměl cítit dobře až po masáži nebo po sauně, ale už od příjezdu na parkoviště. Podstatné tak není jen vybavení jako je bazén či saunový svět, ale i poloha hotelu – zda je v klidné lokalitě obklopen přírodou nebo v rušné části města. Součástí skutečných wellness center má být fitness centrum, mokrá zóna, rehabilitace, ale případně i kadeřnický salon, kosmetika, pedikúra, manikúra. Patří sem i outdoorové aktivity jako například jízda na koních, nordic walking nebo in-line brusle. A jak vypadají trendy a novinky ve wellness současnosti?

Správné wellness centrum

Wellness centrum by mělo být místem, které nenabízí pouze masáže a koupele, ale které působí na všechny smysly hosta, aby se cítil příjemně a uvolněně. Otázkou není jen vybavení hotelu, který má ve svém názvu wellness či spa, ale také okolní prostředí. Výborně vybavený wellness hotel se vším možným, saunovým a vodním světem počínaje a tenisovými kurty a kosmetickými procedurami konče, který je umístěn ve městě u rušné dopravní tepny také není úplně to pravé, v porovnání s wellness centrem pod horami s přírodou na dosah, s množstvím možností pro pěší turistiku a cyklistické výlety v létě a běžkařské výlety a sjezdové lyžování v zimě.

Zákazníci jsou ale dnes už poměrně „zhýčkaní“ a „wellness centrum“ v podobě bazénu s vířivkou už dnes rozhodně nikoho neoslní. Nejde ani čistě a jen o dostatečné vybavení – tedy naskládat vedle sebe co nejvíce různých wellness procedur vedle sebe. Kdo se chce odlišit, potřebuje koncept. Wellness centrum zkrátka musí mít myšlenku, musí mít vlastní „duši“. Inspiraci pro wellness centrum lze hledat i v historii lázeňství – oblíbenou inspirací jsou například římské lázně.

Koupejte se třeba v pivu

Své místo v nabídce wellness centra mají klasické „léčebné“ procedury v podobě skutečných fyzioterapeutických masáží. Snahou moderní doby je však nabídnout podobné procedury i v poněkud víc „sexy“ podobě –  a tak se wellness centra předhánějí v nabídkách speciálních procedur – masáží baňkami (ozkoušenou metodou v dlouhé tradici přírodního léčitelství), lávovými kameny, medovou masáží či čokoládovou… Velkou oblibu si získávají pivní lázně – koupel v chmelovém moku. Pravá pivní lázeň se provádí v rehabilitační vaně s teplotou v rozmezí od 34-37 °C. Teplota lázně zvyšuje srdeční činnost a tím podporuje vyšší aktivitu krevního oběhu, zároveň prohřívá pokožku a uvolňuje kožní póry, jimiž se díky mírnému pocení odplavují škodlivé látky z těla ven. Vzhledem k tomu je zároveň její použití pro lidi trpící vysokým krevním tlakem, srdečními chorobami, křečovými žilami apod. doporučeno pouze po konzultaci se svým lékařem. Nejdůležitější složkou pivní koupele jsou ale živé kultury pivovarských kvasnic, jimiž je lázeň obohacena. Pivní kvasnice přispívají k celkovému zvláčnění a regeneraci pokožky, které předávají potřebné vitamíny, zejména vitamíny řady B, sacharidy a proteiny. Tím podporují regenerační schopnosti kůže, celkově zklidňují dermatické projevy a mají prokazatelně pozitivní vliv při léčbě lupénky, akné či celulitidy. Pivní roztok z lázně samozřejmě není určen k vnitřnímu užití, host se však nemusí omezit pouze na koupel – kdo má zájem, může prospěšné látky z piva dodat tělu i zevnitř prostřednictvím sklenice dobře vychlazeného ležáku. Pivní koupele se nedoporučují osobám po operacích srdce, těhotným ženám od 3 měsíců a dětem do dvanácti let.

Plastika bez skalpelu?

Součástí wellness pobytů bývá i nabídka kosmetických procedur – označení wellness se v dnešní době často objevuje ruku v ruce s dodatkem „& beauty“ (krása). Nabídka zkrášlovacích procedur zahrnuje nejen základní kosmetické procedury jako jsou úprava obočí, barvení obočí, barvení řas, ale třeba i  kosmetické masáže obličeje, krku, dekoltu a šíje nebo třeba i kompletní denní nebo noční líčení.

S tím je spojena i nabídka a prodej široké palety kosmetických přípravků. Hitem současnosti je ajurvédská kosmetika. Ta se odkazuje k prastaré moudrosti medicíny starověké Indie. Ájurvéda je nejstarší medicínský systém, zaměřený zejména na léčení chronických nemocí. hlavní důraz v něm je kladen na stravu, bylinnou léčbu a speciální očistné procedury. Tradiční léčebný systém ajurvédy vychází z teorie rovnováhy mezi tělem (stavem fyzickým), duší (stavem duševním) a myslí (stavem psychickým). Pojem ájurvéda ve spojení s kosmetikou je ale spíš marketingovým tahákem, než že by tu bylo skutečně nějaké propojení mezi starověkou indickou medicínou a kosmetickými přípravky, které se tu používají. Hlavní je, že pojem ajurvéda zní exoticky a z marketingového hlediska je podobně „sexy“ a „in“, jako je třeba pojem „wellness“. Takže pomáhá dobře prodávat ledacos – od doplňků stravy přes masáže až po kosmetické přípravky. Podle informací těch, kteří ajurvédskou kosmetiku na našem trhu nabízejí, se navíc tyto přípravky vyrábí v ekologické oblasti středních Himalájí, podle prastarých léčivých receptur, ruční technikou výroby z výtažků léčivých bylin přesně podle ajurvédských receptur. Jejich použití se v praxi ajurvédského kosmetického ošetření liší od klasické kosmetické metody. Spočívá v neustálém nanášení přípravků, které se postupně vmasírovávají do pokožky a spolu s ajurvédskou masáží mají pleť regenerovat a zároveň vytvořit ochrannou vrstvu mezi pokožkou a okolním světem.

Nejen pro ženy

Převážnou část pravidelných klientů wellness a beauty provozů tvoří ženy – vyhledávají hlavně masáže a pravidelnou kosmetickou péči. Rozhodně se ale vyplatí začít se věnovat i potřebám mužské klientely. V USA jsou téměř polovina zákazníků, kteří navstěvují provozy typu wellness & spa, muži. Průměrný muž – spa klient je ve věku 25-44 let, zastává pracovní pozici na úrovni managementu a nebo výše a jeho roční příjem je zhruba 50 000 dolarů. Do lázní je přivádí stres, kterému jsou ve svých pracovních pozicích vystaveni.

bazenova-terapie_falkensteiner-medspa-marianske-lazne1