Korejské influencerky jako múzy Alfonse Muchy
Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Koreji propaguje Českou republiku v rámci projektu Mucha Muse Challenge prostřednictvím tamních influencerek a modelek, které se na svých profilech stylizují do podoby múz slavných plakátů či obrazů od Alfonse Muchy. Jejich fotografie jsou ozdobou korejských sociálních sítí. Dílo Alfonse Muchy je v Asii velmi populární, jen v samotném Soulu měl tento umělec tři samostatné výstavy za posledních osm let. A právě secese či Muchovy obrazy splňují představu korejských turistů přijíždějících do Prahy o zážitku romantické evropské kultury.
Projekt Mucha Muse Challenge vznikl v době pandemie, kdy bylo cestování z Koreji do Česka komplikované a po návratu do Soulu byla nutná čtrnácti denní karanténa. Ta byla pro očkované Korejce zrušena teprve v září minulého roku. „Hledali jsme způsob, jak udržet povědomí o České republice, která je jednou z nejpopulárnějších destinací v Evropě, navíc na přímém letu ze Soulu do Prahy,“ vysvětluje ředitel ZZ Korea Michal Procházka a pokračuje: „Focení probíhalo často v zahradách, na terasách místních hotelů či dokonce v prostředí soulských historických paláců a v tradičních folklórních oděvech. Na sociálních sítích jsou k nalezení mimo jiné korejská verze královny Salomé, symbolických obrazů čtyř ročních období, či podobenství tanečnice nebo umění,“ dodává Procházka a upozorňuje, že nevznikly kopie či nápodoby původních děl, ale výsledkem jsou spíše fotografie na muchovská témata v korejských reáliích. Letos proběhne v Soulu i výstava nejlepších fotografií, které v rámci Mucha Muse Challenge 2021 vznikly. Projekt proběhl ve spolupráci s Mucha Foundation a s Muzeem Mucha v Praze, stejně jako s hotely Sofitel Gangnam, Mondrian Itaewon či Moxy Insandong.
V Koreji se Česká republika těší velkému zájmu. V průzkumech lokální agentury Consumer Insight se mezi evropskými destinacemi umisťuje na šestém místě v žebříčku cestovatelských preferencí. V době před pandemií jezdilo do ČR ročně přes 400 tisíc turistů. Od začátku pandemie bylo však skutečné cestování prakticky reálné až od loňského září, kdy byla poprvé odstraněna povinná karanténa na příjezdu. Teprve na podzim se tak do Prahy začali vracet první korejští turisté. Nejčastěji šlo o mladé páry na líbánkách, cestující třicátníky, anebo mladé manželské páry s rodiči, kteří již mají očkovací booster dávku.
V Koreji se Česká republika těší velkému zájmu. V průzkumech lokální agentury Consumer Insight se mezi evropskými destinacemi umisťuje na šestém místě v žebříčku cestovatelských preferencí. V době před pandemií jezdilo do ČR ročně přes 400 tisíc turistů. Od začátku pandemie bylo však skutečné cestování prakticky reálné až od loňského září, kdy byla poprvé odstraněna povinná karanténa na příjezdu. Teprve na podzim se tak do Prahy začali vracet první korejští turisté. Nejčastěji šlo o mladé páry na líbánkách, cestující třicátníky, anebo mladé manželské páry s rodiči, kteří již mají očkovací booster dávku.