Na designu záleží!

Předměty, které běžně používáme, mají nejen praktickou, ale i estetickou funkci. Design na stole se tak může stát jedním z faktorů při rozhodování, zda se do restaurace, kavárny, hotelu či penzionu vrátit nebo ne. Sklo, porcelán, příbory, textil, případně i další předměty. Každý kousek představuje součást skládačky, jejíž díly do sebe, aby byl úspěch zaručen, musí perfektně zapadat.

„Design na  stole neboli table top je tradičně zásadní věcí, neboť u stolu – ať už doma nebo v  restauraci – trávíme delší čas se svými nejbližšími i  přáteli,“ říká Petr Kaplánek, produktový manažer společnosti Crystalex. Podle Daniely Szaboové, sales manažerky pro Česko a  Slovensko za  společnost Sola Switzerland EU, jídlo sice nasytí, ale to, co lidi naplní, je právě zážitek ze stolování. Design je jednou z věcí, která vytváří emocionální zážitek. „Tak že podobně jako jídlo krmí žaludek, chceme my krásou našich příborů a  talířů nakrmit srdce,“ vysvětluje. „Design stolu je první chod vašeho menu,“ přidává se Milan Schmidt ze společnosti Tefi Tex. Podle něj tvoří základní měřítko kvality restaurace. „Když přijde host do  restaurace, první, co uvidí, je připravený stůl,“ rozvádí.

Akademický sochař Josef Laštovička, spolupracující se společností Thun, říká, že design na  stole zahrnuje funkčnost i  estetiku stolu. Sem patří textil, příbory, sklo, ale i  osvětlení a  eventuelně aranžmá květin. „Užívaný produkt by měl mít estetickou hodnotu, ale musí být zároveň ve  všech směrech funkční. Při vlastním stolování by měl podpořit i  formu a  kvalitu podávaného pokrmu, s  kterým by neměl být nikdy ve  střetu,“ doplňuje. „V  posledních letech přicházejí restaurace a  bistra s  neotřelými koncepty, v  jejichž rámci se hlavním designovým prvkem na  stole stává samotné jídlo,“ přitakává Viktor Novák ze společnosti Veba. „Stolní prádlo ale i tak zůstává důležitým elementem, který dotváří celkový dojem a  umocňuje hostův prožitek ze stolování, jednak díky svým estetickým kvalitám, ale i z funkčního hlediska,“ pokračuje. „Proto ve Vebě vnímáme design obecně jako propojení estetiky s funkčností,“ uzavírá.

Turbulence

České sklo mimořádné kvality

Největším českým výrobcem nápojového skla je společnost Crystalex, která pod značkou Bohemia Crystal/Bohemia Glass, případně Crystalex, vyváží své výrobky do  více než 70 zemí celého světa. Kromě prodeje pod vlastními značkami dodává v  Evropě i  USA i  pod značkami renomovaných zákazníků. „Naše výrobky jsou prověřené na  těch nejnáročnějších světových trzích. Nejen design, ale i technické provedení a kvalita skloviny jsou na světové úrovni,“ představuje produktový manažer Petr Kaplánek. Crystalex nabízí výborný poměr mezi cenou a kvalitou. „Naše standardní nabídka je opravdu široká, takže si z ní vybere každý. Kromě hladkého skla nabízíme i  velké množství atraktivních dekorací,“ říká Kaplánek. V repertoáru Crystalexu najdete produkty z  kvalitního krystalinového skla s  označením Sparkle, které vyniká špičkovými optickými, mechanickými i chemickými vlastnostmi.

Dále čtěte v novém čísle Svět Horeca prosinec 2018 — leden 2019


Warning: Undefined array key "sfsi_mastodonIcon_order" in /data/web/virtuals/309338/virtual/www/domains/svethg.cz/wp-content/plugins/ultimate-social-media-icons/libs/controllers/sfsi_frontpopUp.php on line 175
error

Líbí se vám příspěvek? Pošlete jej dál :-)