Na trh přichází první české nepasterované plechovkové pivo

Pivovar Svijany  oficiálně uvedl do plného provozu novou automatickou stáčecí linku s roční kapacitou až sto milionů plechovek. Jako první český pivovar na ní stáčí do plechovek „živé“ pivo bez pasterizace. U slavnostního rozjezdu linky za 100 milionů Kč byli její kmotři – olympijský vítěz a mistr světa v judu Lukáš Krpálek, liberecký hejtman Martin Půta a starosta Svijan Petr Felkner.

„Novou linku jsme do zkušebního provozu uvedli již loni v říjnu a jen do konce roku na ní naplnili přes půl milionu plechovek. Slavnostní otevření jsme si však nechali až na dnešek, kdy také oficiálně oznamujeme nové prvenství: jako první český pivovar stáčíme pivo do plechovek bez pasterizace,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík. „V průběhu letošního roku chceme dodat na trh pět milionů plechovek nepasterovaného piva a v budoucnu do plechovek plnit až pětinu výstavu. Stáčírna by nám měla otevřít také dveře pro další zvyšování exportu,“ dodal.

Od 21. března pivovar dodává prakticky už jen plechovky s nepasterovaným pivem, stejně jako je tomu od roku 2000 i v případě sudového a lahvového balení piva ze Svijan. Do plechovek bude stáčet i nepasterovanou Svijanskou Desítku 10 %, Svijanského Rytíře 12 %, prémiový ležák „450“ a speciál Svijanský Kníže 13 %. Výjimku budou tvořit plechovky nealkoholického piva Svijanský vozka, které musí projít pasterací.

„Pasterace, tedy tepelné ošetření, se provádí s cílem prodloužit dobu trvanlivosti piva. V důsledku zahřívání a oxidace se však při ní zhoršují senzorické vlastnosti i nutriční hodnota piva, ničí se enzymy a další zdraví prospěšné látky, a mimo jiné se také snižuje kvalita a trvanlivost pěny. Chuť nepasterovaného piva je čistší a těkavé chmelové silice, jejichž obsah v pivu pasterace rovněž dramaticky snižuje, mu dodávají příjemně chmelovou pivní vůni. Proto jsme měli při plánování nové plnicí linky okamžitě jasno v tom, že stejně jako v sudech a lahvích chceme našim zákazníkům nabízet nepasterované pivo také ve staronovém, ale i v Česku stále oblíbenějším obalu, jako jsou plechovky,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík.