Nají se u vás hosté bez masa? Přihlaste se do soutěže o 50 tisíc Kč!

Dokážete uspokojit opravdu všechny strávníky? Otestujte své schopnosti v prvním ročníku soutěže o nejchutnější veganské jídlo. Druhé kolo se kvůli pandemii koronaviru odložilo na podzim. Své soutěžní recepty můžete zasílat až do 6. 9. 2020, dále postoupí 10 nejlepších receptů, jejichž autoři se utkají v kuchařském klání 30. 9. 2020 v MAKRO Akademii. Vítěz soutěže si odnese 50 000 Kč.

„Soutěží chceme poukázat na rozmanitost a chutnost veganské stravy a inspirovat restaurační zařízení ke zpestření nabídky,” sdělil předseda České veganské společnosti Martin Ranninger. „Ačkoliv ve velkých městech vznikají nové veganské restaurace, nabídka v těch konvenčních stále pokulhává, to nám potvrdil i nedávný průzkum agentury STEM/MARK,” uvedl dále Martin Ranninger.

Průzkum agentury STEM/MARK s cílem zjištění postojů týkajících se rostlinné stravy byl proveden v dubnu tohoto roku (sběr dat 12. 03. – 15. 03. 2020) na reprezentativním vzorku 510 respondentů internetové populace ve věku 15 – 59 let. „Průzkum ukázal, že ačkoliv se jako vegany označuje pouze 1 % dotázaných, celých 11 % osob preferuje v restauracích veganská jídla. Dvě třetiny dotázaných pak veganská jídla v restauracích nepreferuje, ale ani je zcela neodmítá. Těch, kteří veganská jídla zcela neodmítají jsme se dále zeptali, jaký důvod je pro ně nejdůležitější při volbě veganského jídla. Nejčastěji lidé uváděli chuť vyzkoušet něco nového, dále zamezení utrpení zvířat a zdraví,” uvedla Ada Nanić, Client Service Manager agentury STEM/MARK.

„Díky zmíněnému průzkumu také víme, že téměř polovina lidí, kteří zcela neodmítají veganské jídlo, považuje nabídku v restauracích za nedostatečnou a třetina z nich dokonce uvedla, že by omezila maso, pokud by se nabídka restaurací zlepšila, což může být motivací pro podniky, jež chtějí přilákat nové zákazníky,” uvedl dále Martin Ranninger.

Rozšíření nabídky o bezmasé pokrmy, může být pro restaurace zajímavou konkurenční výhodou. Zájem o vegetariánská jídla roste, což potvrzuje i výše uvedený průzkum. Teď bude záležet jen na tom, jak se podnikatelé této příležitosti zhostí, uvedla Jaroslava Chudá, šéfredaktorka magazínu Svět HG, který je mediálním partnerem soutěže.

„Cílem soutěže je dokázat, že veganské pokrmy jsou chuťově pestré a dokáží zasytit stejně jako ty masité. Gastronomické prostředí MAKRO Akademie, kde se soutěž uskuteční, je ideální prostředí pro sdílení zkušeností zúčastněných kuchařů. Výzvou pro soutěžící může být příprava pokrmu pouze ze sezónních surovin, které se sklízejí na území České republiky v období jara,“  říká Romana Nýdrle manažerka komunikace společnosti MAKRO Cash & Carry.

Foto: Česká veganská společnost