Nebojte se luxusu!

Spread the love

Luxus. Něco, co pěkně vypadá. Prestiž by ovšem měla být nejen estetická, ale i funkční. Luxusní produkty tedy musí i něco vydržet. Jedině tak mohou dostát plného významu slova luxus. V oboru hotelnictví je více než důležité, aby luxus nebyl pouhým pozlátkem, ale skutečnou přidanou hodnotou s vysokou cenou. Zárukou kvality a spokojenosti je prestižní výrobce.

„Luxus určuje kvalita materiálu a jeho zpracování,“ říká Milan Schmidt ze společnosti TEFI-TEX. „Myslím si, že není nad kvalitní bílý ubrus z  jemných bavlněných přízí doplněný kvalitními příbory a  sklem,“ dodává. Za  společnost TEFI TEX by do tohoto konceptu podle něj rozhodně zapadla kolekce ručníků a osušek Schmidt, která má vysokou gramáž 600 g/m2 a  její smyčky jsou vyrobeny z  jemné česané bavlny, jíž dodávají froté jemnost a hebkost.

Luxus jako zážitek

Petr Kaplánek, produktový manažer společnosti Crystalex, se domnívá, že pro každého člověka je pojetí luxusu něco jiného. Záleží na  jeho příjmech i  vkusu. „Crystalex obecně dělá výrobky pro běžné spotřebitele, ne výrobky, o  kterých byste mohli číst jen v  časopisech,“ říká k  tomu. „Za  luxusnější výrobky považujeme obecně některé dražší dekorace, dekorované technikou pantograf, rytinou nebo zlatem,“ dodává. Ze sortimentu Crystalex pak za luxusnější kousky považuje kolekci ROYAL, která představuje šestici kalíšků – každý dekorovaný jiným pantograf dekorem. Mimořádně atraktivní jsou také kalíšky SPIRAL nebo LOVE. SPIRAL – jak už název napovídá – jsou zlaté spirály na kalíšcích. LOVE je pak kolekce atraktivních dekorů se srdíčky na šampaň flétnách – pěkný dárek k valentýnu i jiným příležitostem. Daniela Szaboová, sales manažerka společnosti Sola Switzerland EU pro Česko a Slovensko, říká, že posláním společnosti je naplnit lidi zážitky z nádherného stolování. S Petrem Kaplánkem z  Crystalexu se shodují v  tom, že platí „sto lidí, sto chutí“. „Někdo má zážitek z  porcelánu linie Gaya, který je inspirovaný přírodou a  nemá nic společného s  luxusem. Někoho zase naplní prémiový příbor Royal,“ vysvětluje. „My tedy nemůžeme říci, zda preferujeme luxus nebo ne. Referujeme zážitek, který poskytujeme různým typům lidí,“ uzavírá. Ten „svůj luxus“ si tak může najít každý.

Kvalita není subjektivní, luxus ano

I podle Viktora Nováka ze společnosti Veba je luxus ryze subjektivní záležitost. „Ve Vebě jej chápeme jako synonymum pro nejvyšší kvalitu,“ vysvětluje. Jinými slovy luxus v  kontextu výroby domácenského a  hotelového textilu je dle jeho slov výsledkem kombinace profesionálního a cíleného vývoje technologií a vzorů, použití nejlepších vstupních surovin pro výrobu a prvotřídního zpracování od tkaní až po finální konfekci. „Naší ambicí je nastavit nové standardy prémiové produkce a  neúnavně pracujeme na  tom, aby se právě značka Veba stala symbolem té nejvyšší trvalé kvality,“ informuje a dodává: „Nabízíme širokou produktovou řadu damaškového povlečení, ubrusů, froté ručníků, osušek, županů a  dalších doplňkových výrobků, u kterých kromě výborného vzhledu zaručujeme i  nenáročnou údržbu a dlouhou životnost.“

Zlato jako symbol luxusu

„Luxusním zbožím se dá nazvat vše, co je zdobené zlatem, i když to je věc názoru,“ říká akademický sochař Jiří Laštovička ze společnosti Thun. V  programu Thun 1794 a. s. lze podle něj do  tohoto konceptu zařadit např. bohatý reliéfní soubor Marie-Louise zdobený širokou zlatou páskou. „Budu-li mluvit za sebe s ohledem na  znalost produkce, pak Thun 1794 a. s. je svojí produkcí a zaměřením určen pro široké spektrum uživatelů,“ zamýšlí se a  dodává: „V náročném provedení některých tvarů a  dekorací dokáže uspokojit i  velmi náročného spotřebitele nebo zákazníka.“ Rozvíjí pak i výše nastíněnou myšlenku, že luxus jako takový je věcí osobního názoru, hodnot a priorit: „Jde také o to, jak vysoko má cílový konzument nastavenou laťku povědomí, co je to luxus, což je mimo finančního také kritérium estetické, s velkým podílem osobního vkusu.“

Čtěte dále ve Svět Horeca prosinec 2018 – leden 2019

 Foto: https://www.crystalex.cz/