Novinky v čokoládových produktech vzrostly za r. 2017 o 23 %

I když se před svátky běžně uvádějí na trh novinky v čokoládových produktech, rok 2017 (březen 2017 – únor 2018) se vyznačoval mimořádnou kreativitou. Podle globální databáze nových produktů Mintel (GNPD) bylo na trh uvedeno o 23 % nových čokoládových produktů víc než v předchozím roce. V čokoládových inovacích je světovým lídrem Brazílie, která za rok 2017 zvýšila svůj podíl na trhu na 11 %, k dalším kreativním zemím se řadí Německo společně s Jihoafrickou republikou a Velkou Británií, které sdílejí 2. místo (každá země s podílem 10 %), následuje na 3. místě Francie s 9 %. Téměř čtvrtina světového dovozu čokoládových produktů za r. 2017 se vztahovala k určité příležitosti, jako jsou Vánoce, Velikonoce, Valentýn nebo Halloween. Na růstu celosvětového dovozu čokoládových novinek se o 1. místo dělí Německo a USA (obě země po 8 %), následuje Francie (7 %), Velká Británie (5 %) a Brazílie (4 %). Marcia Mogelonsky, ředitelka průzkumu Mintel Food and Drink, to komentuje: „Velikonoce jsou zvláštní příležitostí, kdy si spotřebitelé mohou vychutnávat čokoládu bez výčitek svědomí. O svátečních dnech vyžadují nové a kreativní produkty, které odrážejí chutě a trendy ve stravování. V Německu například roste záliba v rostlinné výživě, a proto se dovezlo mnohem víc veganských velikonočních zajíčků a vajíček. Ve Velké Británii zas patřila k oblíbeným velikonoční čokoládová vajíčka s pivní příchutí, která teď byla nahrazena příchutí gin toniku.“  Přestože čokoláda bude i nadále patřit k atraktivním sladkostem, zdá se, jako by si spotřebitelé užívali čokoládu umírněněji. Podle GNPD se velmi dobře prodávají čokoládové produkty ve formě „bitesize“ (jednohubek), jejichž dovoz se za posledních pět let zvýšil o 50 %. Téměř stejně velký růst za stejné období zaznamenaly „tenké“ čokolády (+ 48 %). S rostoucí oblibou menších formátů ztrácejí spotřebitelé chuť na dietní varianty sladkostí, jako je například čokoláda s nízkým obsahem cukru nebo tuku. Počet light čokoládových výrobků uvedených na trh za posledních pět let klesl o 22 %. „Rostoucí obliba čokoládových jednohubkových formátů naznačuje, že spotřebitelé si chtějí sladkosti vychutnávat odpovědně. Balení o 100 kcal nebo dietní cukrovinky ztrácejí na atraktivitě, protože spotřebitelé už nevěří v počítání kalorií. „Bitesize“ čokoláda umožňuje spotřebitelům vychutnat si ji naplno, i když v umírněném množství,“ dodává Marcia Mogelonsky.