Trendy v konferenčním nábytku: Inovace a komfort
V oblasti konferenčního nábytku se kladou stále vyšší nároky na pohodlí, design a udržitelnost. Michal Števko, odborník a Key Account Manager ve společnosti Nowy styl CZ s.r.o., se s námi podělil o důležité aspekty vybavení společenského prostoru. Od ergonomických řešení, která zajišťuje komfort během dlouhého setkání, po trendy v designu a technologických inovací. Tento článek přináší komplexní pohled na to, jak správně vybavit konferenční prostory, aby splnily očekávání jak organizátorů, tak účastníků.
Jaké materiály a designy nabízíte pro konferenční prostory?
Konferenční prostory je důležité vybavit zejména pohodlnými židlemi, aby uživatelům poskytly vhodnou oporu a ani po vícehodinovém sezení nepociťovali nepohodlí nebo dokonce bolesti. Klienti jistě ocení co možná nejširší nabídku látkových, kovových a dřevěných dekorů – mohou si nadefinovat libovolný design podle jejich představ. K židlím samozřejmě patří i stoly, stolky, auditorní víceúrovňové sezení a úložné prostory – opět v jedné z nejširších palet barev, dekorů a rozměrů na evropském trhu.
Jaké jsou trendy v oblasti konferenčního nábytku?
Ergonomie, jak jsem již zmínil v prvním bodu, je jedním z nejdůležitějších faktorů a současných trendů v oblasti konferenčního nábytku. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že pokud je v hotelu, kde se konference koná, vše ostatní „na jedničku s hvězdičkou“, může celkový dojem zkazit několikahodinové nebo dokonce několikadenní utrpení na nevhodné židli. Design je dalším z hlavních rozhodujících kritérií pro výběr vhodného dodavatele. Vhodně zvolené barvy dekorů mají velký vliv na naše vnímání, soustředění se a obecně na to, zda se v daném prostoru budeme cítit dobře. Bezpečnost je velmi důležitým tématem. Určitě nikdo nechce být v místnosti, kde v případě nutnosti ji rychle opustit, bude klopýtat o převržené židle a stoly. Ty musí být zabezpečeny (spojeny) tak, aby se v případě paniky samostatně nepřevrhávaly a umožnily rychlé opuštění místnosti (tzv. „antipanic“ systém). Kvalita výrobků je evergreenem s ní úzce souvisí udržitelnost – máme-li kvalitní výrobky, nepotřebujeme je tak často obměňovat. Využití recyklovaných a recyklovatelných materiálů rovněž přispívá k menším dopadům na životní prostředí. Dále je dobré vybrat dodavatele nábytku, který tyto parametry dokáže dokladovat odpovídajícími certifikáty.
Jaké inovace v technologii a designu nábytku byste doplnili pro moderní konferenční prostory?
První, co by mě, jako laika napadlo, by asi bylo, že židle je pořád jenom židle a stůl je pořád jenom stůl. Z nábytkářského pohledu je ale hodně inovací v detailech, které nejsou na první pohled patrné, ale významně přispívají k efektivitě hlavně při manipulaci s nábytkem. Jako příklady mohu uvést rychlé spojování židlí do řad, jednoduchým „Click“ systémem, vyšší stohovatelnost židlí, kdy potřebujeme méně prostoru k uskladnění židlí, pokud se nepoužívají. Dalším detailem může být magnetické odnímatelné číslování židlí, které urychlí přípravu konferenčních prostor. Na tyto inovace se můžete podívat v KRÁTKÉM VIDEU ZDE. Jako příklad je uvedena konferenční židle Bewise německého výrobce Kusch & CO.
Jak důležité je pro vás ergonomie nábytku v kontextu konferenčních prostor?
Abych neopakoval výše zmíněné, odbočím trochu do kanceláře a do historie. Sedavá zaměstnání jsou v převaze až posledních 50-70 let. Evolučně na to ale není lidské tělo stavěno. Kdysi lovci, zemědělci a řemeslníci přeci také většinu dne neproseděli. Moderní sedavá zaměstnání našim tělům přináší to, o co moc nestojíme – bolesti zad, páteře hlavy a další problémy. Proto je nyní tak vysoká poptávka nejen po ergonomických židlích, které vaše záda a páteř optimálně podpoří, ale i po výškově stavitelných stolech, které umožňují střídat pozice v sedě a ve stoje během pracovního dne. A stejně tak, jako v kanceláři, můžeme lépe a příjemněji sedět i na konferenci.
Jaké máte zkušenosti s poptávkou po konferenčním vybavení hotelů a kongresových center?
Pro firmy zabývající se výrobou nábytku je tento segment velmi zajímavý. Často zakládají i samostatné divize věnující se výhradně konferenčním prostorám. Dle mého názoru je možná trochu škoda, že investoři nekladou dostatečný důraz na výše zmíněné aspekty a jejich konferenční prostory nemají dostatečnou prioritu.
Jaké výzvě čelíte jako dodavatel v oblasti konferenčního vybavení?
Jedna z hlavních výzev je tlak na nejnižší cenu. I levnější konferenční židle může být ergonomická, pokud ji vyvinul a vyrobil renomovaný výrobce s patřičnými zkušenostmi. Důležité je výběr neuspěchat a konzultovat s odborníky v oboru, aby nevhodnou volbou ve finále neutrpěl dojem účastníků konference z celého pobytu a nehrozilo následné negativní hodnocení hotelu pro další akce jen proto, že je pak budou bolet záda a budou, jak se říká, celí rozlámaní.
Jakou roli hraje udržitelnost ve vašich produktech a nabídkách?
Velkou – stejně jako pro naše klienty je udržitelnost stále důležitějším tématem, kdy jedním z parametrů pro výběr dodavatele je často právě její nejvyšší rating.
Kontakt na dodavatele: Michal Števko, odborník a Key Account Manager ve společnosti Nowy styl CZ s.r.o., tel.: +420 602 146 507, e-mail: michal.stevko@nowystyl.com
Foto: Nowy styl CZ