Víc než 250 služeb v cestovním ruchu získalo Známku Q
Kvalitu v cestovním ruchu symbolizuje Známka Q. Značku, kterou iniciovali sami podnikatelé, mohou získat profesionálové v turismu. Pokud jsou klientsky vstřícní, pečují o kvalitu a úspěšně projdou certifikačním procesem. Aktuálně ji má právo užívat už víc než 250 subjektů.
Známka Q se uděluje ve spolupráci s Českou unií cestovního ruchu a profesními asociacemi. Podmínky, a tedy vlastní proces certifikace, už splnily malé, střední i velké podniky.
„Známku Q může používat víc než 250 subjektů, od cestovních kanceláří, cestovních agentur přes turistická a informační centra, kempy, skiareály po fitness, bazény a horské průvodce,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „Certifikáty mají platnost 3 roky a pro držitele znamenají nejen příležitost zviditelnit se například na našem portále kudyznudy.cz, ale také návod, jak zvýšit spokojenost návštěvníků a dalších uživatelů služeb v cestovním ruchu.“
O Známku Q lze požádat zapojenou profesní asociaci. Aktuálně jich je devět, konkrétně: Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Asociace lanové dopravy, Asociace turistických informačních center, Asociace bazénů a saun ČR, Asociace kempů ČR, Svaz venkovské turistiky a agroturistiky, Český spolek horských průvodců a Česká komora fitness.
„Jsem rád, že se nám podařilo ve spolupráci s agenturou CzechTourism vytvořit novou značku kvality, která pomůže nejen podnikatelům, ale i spotřebitelům,“ říká Kamil Schaumann z Řídícího centra kvality České unie cestovního ruchu a dodává: „Myslím, že známka Q je schopna také podpořit konkurenceschopnost Česka jako významné turistické destinace. Jde o vodítko pro výběr poskytovatelů služeb, které už funguje v řadě států, například ve Francii, Švýcarsku, Španělsku či Německu“
Foto: CzechTourism