Zkušenost z ciziny vede

Spread the love

Svět gastronomie stále přitahuje nebývalé množství lidí, kteří v ní hledají především uplatnění a praxi. Oblast je to ovšem specifická a pravidla v rámci personalistiky jsou zcela odlišná od standardních profesí.

Rozhovor s ředitelkou personální agentury Dream Job Pavlou Běhounkovou Berkovou

Jaké jsou nejčastější požadavky zaměstnavatelů v gastronomické sféře na zaměstnance?

Klienti nejvíce oceňují osobní přístup kandidátů. Na post číšníků se preferují uchazeči, kteří byli v zahraničí a naučili se proaktivnímu přístupu v péči o hosta. U kuchařských pozic se požadavky liší dle seniority pozic. Řadový kuchař musí mít chuť vařit, šéfkuchař kromě vaření musí umět také dobře kalkulovat, hlídat nákladovost a umět pracovat s moderními technologiemi, což není například u starších generací samozřejmostí.

Jaké jsou nejčastější chyby uchazečů o práci při pohovorech?

Mnoho uchazečů začíná své představení otázkou na plat, což ne vždy vzbudí dobrý dojem. Doporučuji se nejdříve představit poté prezentovat svou praxi. Důležité je také projevit zájem o danou pozici a společnost, následně se až dotázat na plat. Jestli o práci kandidát opravdu stojí, měl by se nejdříve „prodat“ a až po té se bavit o penězích. Další častou chybou je, že uchazeč přijde na pohovor a nezjistí si informace o společnosti nebo neví, na jakou pozici se hlásil.

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání Svět HORECA srpen – září 2014

Pavla Běhounková Berková
Pavla Běhounková Berková