V českém finále barmanské soutěže Diageo Reserve World Class zvítězil Vítězslav Cirok z Becher´s Baru
V českém finále barmanské soutěže na světě Diageo Reserve World Class, kterou pořádá STOCK Plzeň – Božkov, zvítězil Vítězslav Cirok z Becher´s Baru v Grandhotelu Pupp v Karlových Varech. Získal unikátní cenu od designéra Jana Plecháče a bude Česko reprezentovat na světovém finále v australském Sydney.
Finálový galavečer soutěže Diageo Reserve World Class uspořádal STOCK Plzeň – Božkov v prostorách Pražské křižovatky. Do superfinále postoupilo 5 barmanů a barmanek:
Jan Šebek, Becher’s Bar, Karlovy Vary
Vítězslav Cirok, Becher’s Bar, Karlovy Vary
Martin Vogeltanz, Zapa Bar, Plzeň
Carola Urru, AnonymouS, Praha
Matúš Brath, Hemingway bar, Praha
Jejich úkolem bylo v časovém limitu 6 minut před porotou a několika stovkami lidí v publiku připravit a odprezentovat 6 drinků založených na prémiovém alkoholu z portfolia Diageo Reserve, přesněji Tanqueray No.TEN, Johnnie Walker Black Label, Zacapa 23 Centenario, Ketel One vodka a Don Julio Blanco tequila a Bulleit bourbon.
„Při hodnocení zohledňuje porota mix různých kritérií, důležitá je kvalita drinku – chut, vůně, vyváženost, samozřejmě technika přípravy, znalost surovin, moment překvapení a podobně,“ říká Petr Kymla, ambasador soutěže Diageo Reserve World Class v České republice.
Nejlépe se se zadáním vypořádal jeden ze dvou zástupců Becher´s Baru ve finále, Vítězslav Cirok a bude Česko reprezentovat na světovém finále v Sydney. Víťa Cirok má se soutěží Diageo Reserve World Class již velké zkušenosti, ve světovém finále v Kapském městě v roce 2015 obsadil třetí místo. Působil i v několika pražských barech, mimo jiné v L´Fleur nebo Bugsy´s baru.
Vítěz dostal unikátní cenu od známého designéra Jana Plecháče. Byla vyrobena z ledu a předurčena k tomu, že během několika hodin roztaje a zmizí, stejně jako zkonzumovaný drink. Na památku pak vítězi zůstává lžička, která byla do ledu zamrazena.
„Při výrobě ceny jsem se inspiroval samotnými barmany. Barmani jsou totiž takoví mágové, kteří vytvářejí něco nefyzického. Samozřejmě, že drink, který umíchají, je hmotný, ale po vypití vám zůstane jen chuť a vzpomínka, kterou si nikam neodnesete. Rozhodl jsem se tedy vytvořit cenu z ledu, ze které bude mít vítěz radost v přítomný okamžik, stejně jako má konzument radost z drinku. Lžička, která po roztání zůstane, se může stát každodenním pomocníkem při práci. Jde tedy o spojení okamžiku (led) a vzpomínky, kterou můžete nosit u sebe (lžička) a cestovat s ní třeba i na celosvětové finále. To spojení fyzického a nefyzického světa nám přišlo prostě skvělé,“ dodává Jan Plecháč k inspiraci při tvorbě ceny.