Kdo nejraději nakupuje v duty free na letištích

Spread the love

Během sezóny si mnoho cestujících zkracuje čekací dobu před odletem nákupy v bezcelní zóně, které se mohou vyplatit. Mnohá letiště nabízejí turistům skutečně výhodné ceny. Průzkum, který provedl online cestovní portál Opodo mezi 13 000 cestujícími na evropských letištích v období od března do dubna 2018, ukázal, které národy nejraději loví výhodné nákupy v duty free shopech.

První místo v evropském žebříčku milovníků duty free nákupů zaujala Francie. Jedna čtvrtina francouzských respondentů (25 %) uvedla, že si sebou vždy vozí nákupní seznam pro celou rodinu do duty free shopu. Na druhém místě se umístila Itálie (20 %), těsně za ní na třetím místě Německo (19 %).  Mohou však bezcelní nákupní centra na letišti vyvolat nákupní horečku u zákazníků? Zřejmě ano, protože celkem 17 % dotázaných Italů přiznalo, že příležitostně utratí za bezcelní zboží víc peněz než za letenku. Podobná je situace u Portugalců (15 %) a Francouzů (14 %). A pokud mají opravdu náladu nakupovat, mohou při nákupech i zapomenout na čas. 11 % Němců přiznalo, že kvůli nákupům v duty free zóně málem zmeškali svůj let a 5 % letadlo skutečně odletělo. Malou útěchou jim může být, že i 5 % Francouzů a Britů uvedlo, že jim kvůli prohlížení a nákupu zboží v obchodech uletělo letadlo.

Levné úlovky na letišti nebo na palubě?

Navzdory lákavým bezcelním nabídkám na letištích průzkum ukázal, že pokud jde o to, najít špičkové obchody a jedinečné levné úlovky, má každý národ má své vlastní preference. Například více než čtvrtina Francouzů (26 %) uvedla, že duty free shopy nabízejí lepší nabídku než kdekoli jinde. Stejné mínění zastává i 16 % Italů a 13 % Španělů. A kdo se dostane do nákupní nálady až při samotném letu? Podle průzkumu to jsou Švédové, kteří jsou jinak k bezcelním nákupům spíš rezervovaní. 50 % uvedlo, že už minimálně jednou nakoupilo bezcelní zboží na palubě. Také Portugalci (31 %) a Němci (29 %) využili nákupů během letu. Ocenili, že měli čas si v klidu projít katalog s nabídkou a vybrat produkty.