Podělme se o sílu čisté vody
Věděli jste, že více než miliarda lidí nemá přístup k pitné vodě? Na otravu kontaminovanou vodou zemře každý den více než 1000 dětí. Pomoct můžete opět vy. Díky běžnému nákupu produktů P&G v síti prodejen velkoobchodu Makro může každý poskytnout čistou pitnou vodu v oblastech s jejím nedostatkem. Druhý ročník projektu Čistá voda dětem odstartuje 19.9. a potrvá do 16.10. 2018.
Co můžeme považovat za pitnou vodu?
Pitná voda je voda v jejím původním stavu anebo po úpravě určená na pití, vaření, přípravu potravin nebo na jiné domácí účely, bez ohledu na její původ. Jejím hlavním indikátorem je zdravotní nezávadnost. To znamená, že pitná voda nesmí obsahovat jedy, toxické, radioaktivní či biologicky škodlivé látky. Nesmí být příčinou onemocnění ani při dlouhodobé konzumaci. Bez pitné vody by nikdo z nás nebyl schopný přežít. V případě dospělého člověka tvoří až 60 % těla, u novorozenců a dětí je tento poměr ještě vyšší.
Čistá voda dětem
Děti by měly správně přijmout jeden až dva litry tekutin denně, záleží na jejich váze. Při požívání kontaminované vody hrozí dětem celá řada vážných onemocnění často provázených trávicími obtížemi, které drobný dětský organismus vysilují a jsou pro něj nebezpečné. Díky projektu Čistá voda dětem věnujete nákupem jednoho produktu P&G ve velkoobchodech Makro jeden den pitné vody pro jednoho člověka z oblastí s jejím nedostatkem. Organizátoři věří, že v druhém ročníku překonají zákazníci už tak skvělá čísla. Celkem se v loňské kampani v obchodech Makro prodalo více než 250 000 kusů P&G výrobků, což představuje pitnou vodu pro více než 700 lidí na celý rok. Stejná aktivita proběhla loni i na Slovensku, oba státy dohromady pomohly více než tisíci lidí bez pitné vody.
Kde všude je pitné vody nedostatek?
Je všeobecně známé, že voda je dlouhodobým problémem v Africe. Zkušenosti s nedostatkem má i herečka Andrea Růžičková, která strávila předminulou zimu v Tanzanii, kde pomáhala v místním sirotčinci. Svůj pobyt popisuje: „Nejtěžší bylo asi vyrovnat se s podmínkami. Byli jsme bez vody v neomezeném množství, na kterou jsme zvyklí u nás. Uvědomíte si, že když máte žízeň, nenapustíte si pitnou vodu z kohoutku, abyste se napili. To, co je u nás doma samozřejmostí, je tam doslova raritou.“ Andrea se stala ambasadorkou projektu již podruhé a znovu vybízí všechny zákazníky, aby pomohli darováním čisté vody. Možná by vás překvapilo, že mezi regiony, kde je přístup k pitné vodě nedostačující, patří i oblasti Asie, jako například Indie, Bangladéš a Barma, nebo Latinské Ameriky, jako je Guatemala, Mexiko, ale i Karibská oblast, nebo dokonce Španělsko.
Jak a komu můžete pomoct?
Vědci ze společnosti P&G vyvinuli speciální čisticí balíčky, které z vody odstraňují patogenní organismy a rozptýlené částečky. Prášek z balíčku se nasype do znečištěné vody a zamíchá se. Filtrace trvá 30 minut a po uplynutí tohoto času je možné vodu přefiltrovat a konzumovat. V některých oblastech využívají balíčky P&G celé vesnice – konkrétním příkladem je Gway Tauk Chaung v Barmě. V této oblasti došlo ke kontaminaci vodních zdrojů po rozsáhlých záplavách, cyklonech a dalších přírodních katastrofách, které jsou tu přírodním úkazem.
Čistá voda oslavuje 14 let
Program Čistá voda dětem funguje už od roku 2004. Spolu s partnerskými charitativními organizacemi tak P&G poskytlo 13 miliard litrů pitné vody v 85 zemích, kde lidé nejvíce trpí jejím nedostatkem. Nyní mohou čistou vodu darovat i zákazníci prodejen Makro v České republice. Jednoduchým nákupem výrobků P&G, jako jsou plenky Pampers, vložky Always, produkty vlasové péče Head & Shoulders a Pantene, výrobků pro péči o domácnost a tkaniny Ariel, Lenor a Jar nebo produktů pro muže Old Spice a Gillette do 16. října automaticky přispějí do programu Čistá voda dětem. „Úbytek pitné vody je celosvětovým a nesmírně důležitým problémem, který se týká tolika regionů po celém světě. Jsem hrdá, že je P&G součástí této iniciativy, která přináší tak skvělé výsledky. Ráda bych poděkovala každému zákazníkovi, který se zapojí. Díky podpoře zákazníků v České republice jsme mohli loni poskytnout více než 700 lidem pitnou vodu na celý rok a doufáme, že letos toto číslo ještě překonáme,“ říká Jana Ceehová, marketingová manažerka P&G.