Naše zastřešení kopíruje trendy v moderní architektuře, říká marketingový šéf společnosti Alukov Zdeněk Kohák

Aby se hosté ve svém oblíbeném podniku nemuseli stěhovat dovnitř, nebo ještě hůře z restaurace pryč, nabízí Alukov restauratérům skvělé řešení,“ říká Zdeněk Kohák ze společnosti Alukov. Jeho firma ale nepomáhá jen restauratérům. Zastřešili jsme také přístupová pojízdná schodiště k letadlům, veřejný bazén v Koreji, Brazílii nebo na Novém Zélandu.

Čím se firma Alukov liší od ostatních výrobců zastřešení?

Alukov se od ostatních výrobců liší v několika aspektech. Za prvé je to výrobou na míru, kdy vždy přizpůsobuje zastřešení konkrétním rozměrům bazénu nebo terasy tak, aby perfektně sedělo a zákazníci nemuseli dělat žádné kompromisy. Dále Alukov zajišťuje celý dodavatelský cyklus, od bezplatné návštěvy zkušeného prodejce, který terasu nebo bazén zaměří a prokonzultuje se zákazníkem jeho představy, přes již zmíněnou výrobu na míru až po montáž, kterou také zajišťujeme my, aby zastřešení bezchybně doléhalo a bylo bezpečné. Tímto se lišíme především od výrobců levných krabicových řešení, které si zákazník přiveze domů a pak si jej musí sám nainstalovat a často zjistí, že mu úplně nesedí a musí vynakládat další čas a peníze na jeho přizpůsobení. S Alukovem všechny tyto starosti odpadají.

Firma loni oslavila dvacet let. Co bylo receptem úspěchu šéfa firmy pana Jana Zitka?

Společnost Alukov se nachází v regionu s dlouhou tradicí strojírenské výroby. Tato tradice je hluboce zakořeněna ve vzdělávacím sytému a smýšlení lidí v regionu Chrudimska. Alukov od počátku své existence, tedy již více než dvacet let, sází na lidský potenciál této industriální oblasti. Ve společnosti Alukov nemáme problém s fluktuací zaměstnanců. I když se řadíme spíše mezi středně velké firmy, stále udržujeme rodinného ducha podniku a vážíme si každého jednotlivého zaměstnance.

Prorazit na cizí trhy bylo zpočátku těžké, co však zákazníky v zahraničí nakonec přesvědčilo?

Přesvědčila je především kvalitní řemeslná práce našich výrobků. Hlavně na západních trzích bylo těžké se prosadit, protože české produkty neměly zpočátku dobrou pověst, ale i díky našim výrobkům, které jsou nyní v zahraničí vysoce ceněné, se to začíná měnit. Dále je přesvědčil náš pro klientský přístup. Nenutíme zákazníka, aby se přizpůsobil našim výrobkům, tedy aby si zakoupil hotový výrobek a nějak jej napasoval na bazén nebo terasu, naopak my se přizpůsobujeme zákazníkovi. Pro nás je zakázková výroba standardem a za dobu existence společnosti jsme takto obsloužili již více než osmdesát tisíc zákazníků.

Jaký produkt je synonymem Alukov, za co si vás v cizině nejvíce váží?

Dlouho se jednalo téměř výhradně o posuvná zastřešení bazénů, ale poslední dobou jsou to také zastřešení teras Corso a zastřešení vířivých van. Dále jsou to obecně naše „zlaté české ručičky“ schopné vyprodukovat kvalitní výrobek za přijatelnou cenu a zajistit perfektní servis. Pro nás není problém vyrobit i velmi atypická zastřešení a instalovat je na neobvyklých místech v téměř jakýchkoli podmínkách. Na svou práci a výrobky navíc garantujeme nadstandardní záruční lhůty. Je to obrovský závazek, ale nebojíme se ho, protože si za svou prací stojíme. Motivací Alukouv je spokojený zákazník a každé vyrobené zastřešení má svého zákazníka již dopředu zajištěno.

Na jakých trzích nyní působíte a kde hodláte expandovat?

Jednoduše řečeno, jsme všude tam, kde jsou naše výrobky žádané a potřebné. Dbáme na utváření stabilní a rozsáhlé celosvětové obchodní sítě. Iniciujeme dlouhodobé obchodní vztahy, kdy přenášíme své zkušenosti svým obchodním partnerům a dáváme jim marketingovou i obchodní podporu. A tento postup se nám zatím osvědčil. Vážíme si svých obchodních partnerů, náš přístup k trhu je transparentní a čestný. V současné době je Alukov největším evropským výrobcem zastřešení bazénů a teras Corso a také jejich největším distributorem.

Jaké nejzajímavější realizace jste dělali?

Velmi zajímavá realizace byla na indických válečných lodích, na kterých jsme zastřešili horní paluby. V českém prostředí je to trochu skromnější zastřešení lodi, která se plaví na Vltavě pod Karlovým mostem a slouží jako restaurace. Zastřešili jsme také přístupová pojízdná schodiště k letadlům, veřejný bazén v Koreji, Brazílii nebo na Novém Zélandu. Každý rok zajímavé realizace přibývají, mimo standardní produkce čtyř tisíc bazénových zastřešení a pět set terasových Corso ročně.

Jak hodnotíte spolupráci s B2B sektorem, například s restauracemi?

Zajímavým faktem je, že v České republice průměrně proprší nebo prosněží 86 dní v roce, tedy přibližně každý čtvrtý den. Čím dál častěji přicházejí silné větry nebo náhlá ochlazení. Aby se hosté ve svém oblíbeném podniku nemuseli stěhovat dovnitř, nebo ještě hůře z restaurace pryč, nabízí Alukov restauratérům řešení – zastřešení Corso Horeca s rychlou návratností vložených prostředků, které může být za hezkého počasí plně otevřené jako běžná zahrádka a v případě potřeby z něj lze udělat uzavřenou a útulnou zimní zahradu a zajistit si tak nepřetržitý provoz. Hosté i restauratéři jsou nadšeni a spokojeni, což je přesně to, proč naši práci děláme.

Za úspěchem firmy stojí kvalita výroby i marketing. Jaká je filosofie Alukovu?

Filosofie firmy je založena na výrobě špičkových profesionálně řešených zastřešovacích systémů dodávaných vždy na míru a zajištění celého dodavatelského cyklu a servisu jedinou společností. Snažíme se také být vždy o krok před konkurencí, proto neustále naše výrobky vyvíjíme a vylepšujeme. Můžeme se pochlubit spoustou patentů, jako například unikátním zamykáním Easy Up v úrovni pasu, vchodem pro domácí mazlíčky, stínícím systémem a mnoha dalšími vylepšeními, kterými si neustále udržujeme konkurenční výhodu. Nepropagujeme ovšem pouze naše zastřešení, ale snažíme se také celkově lidi vzdělávat v oblasti péče o bazén, bezpečnosti, inspirujeme tipy, jak variabilně přizpůsobovat svou terasu se zastřešením Corso, jak si zkrášlit zahradu a jak sladit zastřešení se zahradou a zbytkem domu. K tomu nám pomáhá také spolupráce s předními architekty a designéry, v současné době nabízíme zákazníkům konzultaci s designovým studiem Czech Deco Team. Nejtěžší, ale zároveň nejvíce inspirující jsou pro nás vize, kdy chceme každoročně obhajovat světovou jedničku ve výrobě a distribuci zastřešení bazénů a teras Corso a přinášet nová technologická řešení.

Přicházíte s nějakými novinkami?

Letos jsme přišli s novým terasovým zastřešením Corso Ultima. Jedná se o moderní architektonicky a designově čisté zastřešení s liniově rovnými střešními tabulemi a velkými prosklenými plochami, které umocňují prostorný dojem a zároveň splňují požadavky náročných zákazníků. Boční části zastřešení Corso Ultima byly zbaveny sloupků pro zajištění ničím nerušeného výhledu a ještě intenzivnějšího propojení s okolní zahradou. Zastřešení tak kopíruje trendy v současné moderní architektuře. Protože pečlivě vyhodnocujeme přání a požadavky našich zákazníků, promítli jsme je do vlastností nového zastřešení a pojmenovali jej Corso Ultima. Výraz ultima se totiž používá nejvíce pro obchodní operace, které se mají splnit poslední den v měsíci. Právě tímto výrobkem jsme splnili ty nejposlednější přání a požadavky našich zákazníků. Výraz ultima znamená také skvělý, velký, prostě dokonalý. Ultima je prostě unikátní zastřešení.

Máte v rukávu nějaký nápad, vyvíjíte nyní něco převratného?

Nápady máme a jsou ukryté spíše v detailech zastřešení, ale máme i nové typy, které rádi představíme. Vše má svůj čas a většinu novinek prezentujeme na stavebních veletrzích. Nejbližší je For Arch, který se koná 20. – 24. září 2016 v Praze v Letňanech. Přijďte se podívat, jste srdečně zváni!

16637189776_22d2c643a1_o