Nesnězeno získává ocenění Czech Social Awards
Nesnězeno, česká platforma bojující proti plýtvání jídlem, oslavuje vítězství v anketě Czech Social Awards v kategorii Startup. Finálový večer, který se uskutečnil 16. listopadu v prostorách DOX+ a moderovala ho Zorka Hejdová, přinesl ocenění nejen pro Nesnězeno, ale i pro další významné osobnosti a projekty. V kategorii influencer zvítězil Čestmír Strakatý, v kategorii Young Impact se prosadil Jirka vysvětluje věci, v Responsibility Brand zaujal Snuggs, a Social Special Award si odnesla Nikol Leitgeb. Tento večer představoval vrchol ankety, jež rozhodovala o nejlepších iniciativách a osobnostech v českém digitálním prostoru.
Nesnězeno získává ocenění Czech Social Awards
Czech Social Awards, dříve známé jako Czech Blog Awards, Bloger roku a Blogerka roku, jsou ocenění udělovaná české internetové komunitě od roku 2017. Na tyto ceny jsou nominování blogeři, vlogeři, influenceři, a nově i startupy a veřejně prospěšné projekty, kteří jsou posléze voleni veřejností. Desátý ročník Czech Social Awards byl unikátní svým rozšířením o kategorii startupů a veřejně prospěšných projektů. Veřejnost hlasovala pomocí hlasovací platformy Decision21, která umožňuje voličům rozdělit své hlasy mezi více kandidátů. Nesnězeno ovládlo kategorii Startup v konkurenci ostatních významných projektů: nástroj online terapie Hedepy, doučování na míru Škola Populo, aplikace na monitorování srdce Kardi AI a online hudební kurzy ArtMaster.
V dalších kategoriích byli oceněni Čestmír Strakatý (Influencer), Jirka vysvětluje věci (Young Impact), Studio_marteena (Talent), Czech Psychologist (Content), Svoboda zvířat (Project), Snuggs (Responsibility Brand) a Nikol Leitgeb (Social Special Award). Po vyhlášení následoval přenos s živým vystoupením Majka Spirita a rozhovory z backstage, které vedla Gabriela Gašpárová s dalšími významnými osobnostmi.
Co je Nesnězeno?
Nesnězeno založili v roce 2018 Jakub Henni a Michaela Gregorová, tehdy jako studentský projekt pomáhající proti plýtvání jídlem v brněnských restauracích a kavárnách přes facebookovou stránku. Později v roce 2019 byla spuštěna mobilní aplikace, která má za cíl omezit plýtvání jídlem v restauracích, supermarketech, pekárnách a dalších obchodech s jídlem v celé ČR. V listopadu 2022 proběhla fůze mezi Nesnězeno a maďarským protějškem Munch. V dubnu roku 2023 poté společně vstoupili na slovenský trh pod značkou Munch. Společně zastřešují téměř 3 000 partnerů – od velkých řetězců jako je Starbucks, PENNY a SPAR, až po jednotlivé restaurace, kavárny a pekárny. Společně už Nesnězeno a Munch dosáhly téměř 1,5 milionů stažení aplikace napříč třemi zeměmi.
Jak to funguje?
Platforma funguje jednoduchým způsobem – podniky nabídnou v aplikaci balíček s přebytky se slevou mezi 50–70 % z původní ceny, uživatel si ho zakoupí, vyzvedne na místě a pochutná si na něm doma nebo přímo v podniku. Zásadou Nesnězeno je, že pouze čerstvé a jedlé jídlo může být přes platformu prodáno se slevou. Specifikem Nesnězeno balíčků je, že zákazníci dopředu často neví, co přesně bude balíček obsahovat. Důvodem je, že podnik nemůže dopředu odhadnout, jaké konkrétní potraviny mu budou na konci dne přebývat. Element překvapení tedy ze záchrany jídla dělá ještě zajímavější aktivitu a zjednodušuje využívání platformy pro partnery.
Foto: Nesnězeno