Trendy hotelů podle veletrhu INTERNORGA: Udržitelnost, jedinečnost a digitalizace

Cestování a objevování světa stále patří k nejoblíbenějším aktivitám ve volném čase. Hotely na vyhledávaných hotspotech prožívají boom a počet přenocování se zvyšuje. Na veletrhu INTERNORGA, který se konal od 9. do 13. března 2018, představila řada vystavovatelů produktové inovace a aktuální trendy pro hotelovou branži, od lůžek s individuálně nastavitelnou tvrdostí matrace až po ložní prádlo, lampy, konzolové stolky apod. Nechyběly ani různé návrhy interiérů pro malé i velké hotely nebo penziony.  „Individualita, autenticita a příběh jsou tři klíčová slova, která jsou důležitá k tomu, aby si hotely udržely svou pozici do budoucna,“ míní Corinna Kretschmar-Joehnk, interiérová designérka a ředitelka JOI-Design, jednoho z předních evropských studií pro interiérovou ​​architekturu a design. „Hosté jsou stále náročnější. Dnes si mohou kliknutím myši prohlížet a porovnávat online bezpočet hotelů. O to důležitější je, aby hoteliéři nabízeli svým hostům něco nového a jasně se odlišovali od ostatní nabídky.“

Atlantic Congress Hotel Essen, Německo (c) Worldhotels

Trendem je hygge a udržitelnost

Skandinávské pohostinství ve stylu dánského životního stylu hygge a touha po udržitelnosti zasáhly i do hotelnictví. Obojí se odráží v zařízení a celkové koncepci. Přírodní barvy, tvary a materiály působí uklidňujícím dojmem a vyzařují útulnost. Pro udržitelnost má význam nejen využívání přírodního kamene, dřevěných prvků, bio textilií nebo solárních modulů, ale i výrobní procesy, ochrana životního prostředí a zodpovědný přístup k využívání přírodních zdrojů, které se stále víc dostávají do centra pozornosti. Na veletrhu INTERNORGA 2018 se mohli návštěvníci seznámit se systémy šetřícími vodu a energie, ale i s postelemi, matracemi a textiliemi z přírodních materiálů. V nabídce byly zastoupeny i nové koncepty pro vybavení interiéru včetně doplňků, které navozují pocit pohody, jsou blízké přírodě a založené na obnovitelných surovinách.

Royal Park Hotel, Rochester, USA (C) Worldhotels

Puristické nebo hravé – hlavní je možnost sdílení na instagramu

V trendu je to, co se líbí a co oslovuje cílovou skupinu. „Při tvorbě celkového konceptu je zásadní nejdříve definovat cílovou skupinu. Už to není tak jednoduché jako dříve, hranice mezi městským a rekreačním hotelem se stírají,“ vysvětluje designérka Corinna Kretschmar-Joehnk. Může to být třeba minimalistický purismus v bílé barvě nebo hravé a útulné prostředí. Rozhodujícími faktory jsou design, barevná kompozice a další atributy, které pomáhají odlišit se od konkurence. Přispívají k tomu jedinečné designové prvky, které vyprávějí příběhy a inspirují hosty, což se odráží i na sociálních sítích. „Správný scénář je alfou a omegou, i v hotelové branži. Hotely by měly vytvářet autentický a do nejmenších detailů promyšlený příběh o místě, značce a historii hotelu,“ doplňuje Kretschmar-Joehnk. Na veletrhu se představily i bezdrátové koncepty venkovního osvětlení, které okouzlí mimořádnou atmosférou a přispěje k pořízení dokonalých fotek na instagram.

hotel La Plaza Brusel, Belgie (c) Worldhotels

Součástí je i digitalizace

Využití digitálních řešení je pro hoteliéry dalším důležitým prostředkem, jak se odlišit od konkurence. Možnosti rezervace, pokladní systémy, digitální pokojová služba, self check-in, klíčové systémy a velké údaje (big data) jsou jen některé z důležitých aspektů, které k tomu mohou přispět. Na veletrhu se představily různé novinky včetně softwarových řešení.

hotel Caravelle Saigon, Ho či minovo město, Vietnam (c) Worldhotels