Na World Travel Market 2022 nechyběla Česká republika
5 000 světových destinací a značek, 100 odborných prezentací včetně České národní expozice či workshopu zaměřeného na MICE sektor. Tak vypadal letošní World Travel Market (WTM), který se uskutečnil v Londýně. Třídenní akce patří mezi největší na poli evropských B2B setkání týkajících se turismu. Česká republika se jí letos poprvé zúčastnila s oceněním Traverse creators awards. Získal ho CzechTourism. Podle tvůrců digitálního obsahu o cestování je nejlepší společností pro spolupráci v cestovním ruchu.
V České národní expozici na britském WTM vystavovalo 22 českých firem. Kromě řady hotelů, řetězců a cestovních kanceláří například České dráhy, Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, Středočeská centrála cestovního ruchu nebo Smartwings. Uskutečnily se desítky pracovních schůzek, navázala nová partnerství a spolupráce. Zájem o turismus totiž výrazně roste, čísla týkající se cestování do České republiky ve 3. čtvrtletí jsou už téměř stejná jako byla před pandemií covidu-19.
„Na WTM, klíčovém globálním B2B veletrhu cestovního ruchu, bylo možné potkat se všemi velkými hráči. A také se dozvědět záměry do budoucna. Třeba to, že Saúdská Arábie bude v příštích deseti letech investovat 860 miliard dolarů do cestovního ruchu a každý rok vyškolí 100 000 mladých lidí z ´cestovního ruchu´,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Po Dubaji tedy další silná konkurence pro Evropu a Českou republiku. Pokud máme dlouhodobě zůstat konkurenceschopní, musíme výrazně přidat nejen v práci, ale i v rozpočtu investovaného do propagace Česka.“
Na networkingovém večeru zaměřeném na kongresovou turistiku do ČR se setkali čeští partneři s 30 zástupci britského MICE sektoru. Akci v londýnském National Liberal Clubu CzechTourism uspořádal ve spolupráci s Czech Convention Bureau. Měla za cíl pomoct navázat kontakty a podpořit tak nejen viditelnost České republiky, ale hlavně zájem britských firem realizovat kongresy, konference, výstavy aj. právě v ČR.
“WTM a MICE networkingový večer jsou na trhu Velké Británie už tradicí a těší se velkému zájmu, jak ze strany britských, tak českých partnerů. V MICE sektoru vidíme velký potenciál a společně se zahraničním zastoupením v Londýně plánujeme v roce 2023 řadu aktivit,” říká vedoucí manažerka Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Konat by se tak měl třeba MICE trip pro britské nákupčí, workshop či road show mimo Londýn a zástupci z Velké Británie se určitě budou moct zúčastnit i Events Club Fora, které chceme příští rok opět uspořádat v Praze.“
Letošní WTM bylo vůbec první akcí, kde se CzechTourism mohl představit jako hrdý nositel ocenění Travels Creators Awards. Získal ho tým zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko. Ten – spolu s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a magistrátem statutárního města Brno – stojí za poslední konferencí pro blogery a influencery z celého světa Traverse 22.
“Z ocenění máme ohromnou radost, zvlášť když jsme obstáli v těžké konkurenci turistických centrál na britském trhu, jakou je třeba Španělsko. Je skvělé vidět, že komunita tvůrců obsahu vnímá naši spolupráci a aktivity pozitivně. Toto ocenění je vyvrcholením naší dlouhodobé spolupráce,” říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko Katarína Hobbs.
Britský tým CzechTourismu přitom stojí i za další nominací agentury. Podle hlasování čtenářů časopisu Wanderlust, který příští rok oslaví 30. narozeniny, patří Česká republika mezi nejpřitažlivější země pro cestování. Získala tak nominaci na prestižní ocenění Wanderlust Travel awards.
Text a foto: CzechTourism