Veletrh Ambiente představil trendy v segmentu horeca
V únoru proběhl ve Frankfurtu veletrh Ambiente, který se specializuje na interiérové vybavení, dekorační předměty a nastavuje trendy, jež jsou celosvětově respektovány. Tento rok byla velká pozornost věnována oboru horeca, jemuž pořadatelé vyčlenili celou halu 6.0 o nemalé rozloze 5 000 m2. Celkově na veletrhu Ambiente segment gastronomie a hotelnictví prezentovalo 293 vystavovatelů z celého světa. Návštěvníkům zde byly představeny nové trendy ve stolování a profi produkty jako kávovary, spotřebiče, barové náčiní či profesní ošacení. Rostoucí zájem o tento segment značí, že portfolio vystavovaných výrobků, technologií a služeb se bude v budoucích letech rozšiřovat.
Barvy versus bílá elegance
Elegantními geometrickými tvary naši redakci oslovily produkty od společnosti Villeroy & Boch, která měla na veletrhu rozsáhlou expozici jídelního servisu. Jejich kolekce Stella Cosmo z bílého porcelánu, která chytře kombinuje oválné a kulaté tvary, měla na veletrhu velký úspěch. Naopak na barevnost servisu vsadily jižanské státy. Modrá, mintová barva a zemité tóny se tak prolínaly celým veletrhem.
Je libo len nebo džínovinu?
V rámci profesního ošacení si zde kuchaři mohli přijít na své. Česká společnost H&D prezentovala na veletrhu profesní ošacení šité z lněných tkanin, které jsou díky svému přírodnímu původu ekologické, a tudíž velmi oblíbené hlavně v zahraničí. Velmi trendy oděvy představila například belgická společnost Katza Group, která prezentovala kolekci z džínoviny.
Akademie HORECA
Během 5 dnů probíhaly poutavé přednášky, které vedli přední odborníci jako například Pierre Nierhaus, specialista na trendy v pohostinství a hotelnictví. Ten svým klientům mimo jiné doporučuje věnovat pozornost digitálnímu marketingu, který v dnešní době hraje velký význam v propagaci značek. V rámci bohatého programu se přednášející zaměřili například na důležitost regionálních potravin, food design, umění servírování a vzdělávání personálu.
Kdo není na Ambiente, jako by nebyl
Na Ambiente byla zastoupena celá řada českých značek, které se i přes vyšší náklady spojené s účastí na veletrhu shodují, že návratnost investic je zaručena. „Kdo nevystavuje ve Frankfurtu, jako by neexistoval,“ uvedla Renáta Kopecká ze společnosti Aurum-Crystal, s.r.o., která vyrábí výrobky z ručně foukaného a ručně broušeného českého křišťálu. Nově na veletrhu představili sadu duhových sklenic cooper vhodných i pro bary. Zájem byl podle paní Kopecké o produkty zdobené zlatem, a to hlavně od zákazníků z Východu.
Profesionální služby na výstavišti
Messe Frankfurt vyniká skvělou komunikací směrem k vystavovatelům i návštěvníkům. Během veletrhu byla zajištěna perfektní organizace. Před každou halou byly info stánky, které nabízely kvalitně zpracované tištěné katalogy a průvodce. Kvůli koronaviru byly na četných místech umístěny dezinfekce na ruce a celkově na výstavišti panovala příjemná atmosféra. Profesionální dojem umocňovaly velmi zdařilé expozice vystavovatelů, kteří mohli promovat jména svých značek i prezentací v rámci prosklených vitrín, které lemovaly chodby mezi halami. Již nyní se těšíme na další ročník, který se uskuteční 19. – 23. února 2021.
Text: Svet H&G, foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH